2021. november 11-étől a nyugdíjbiztosítási ügyek területén teljes körű elektronikus kapcsolattartás valósult meg az ügyfelek számára nyújtandó magasabb szintű szolgáltatás biztosítása érdekében.

Elkészültek az ügyfelek által leggyakrabban használt nyugdíjbiztosítási űrlapok, melyek elektronikus változata teljes körű elektronikus (Központi Azonosítási Ügynök – KAÜ-) azonosítást tesz lehetővé (ügyfélkapus, részleges kódú telefonos azonosítás, e- személyazonosító igazolvány, valamint az arcképes azonosítás lehetőség).

A fenti időponttól kezdődően a nyugdíjbiztosítási ügyek intézéséhez szükséges új űrlapok már nem a Magyar államkincstár honlapjáról, hanem egységesen közvetlenül a magyarorszag.hu kormányzati portál Személyre Szabott Ügyintézési Felületén (SZÜF) a „Nyugdíj, Juttatás, Segély” főcsoporton belül a „Társadalombiztosítási nyugellátás” alcsoport kiválasztásával érhetők el.

A felület használatához kizárólag egy böngésző és ügyfélkapus regisztráció szükséges.

Megszüntetésre kerültek az adategyeztetési eljárás indítására és a kapcsolattartás megváltoztatására, bejelentésre szolgáló ÁNYK űrlapok.

A SZÜF felületén az ügyintézést ügyleírások segítik, melyek tartalmazzák az ügy intézéséhez szükséges információkat, valamint azt, hogy hol találhatóak részletesebb tájékoztató anyagok. Ezen információk azonosítás nélkül is elérhetőek. A hagyományos ügyintézéshez szükséges nyomtatványok az ügyleírások végén kerültek elhelyezésre, melyek postán, vagy személyesen nyújthatók be.

Azon eljárásoknál, melyekhez még nem készültek el az új űrlapok, ha az ügyfél nem kívánja az ügyét elektronikusan intézni, akkor az ügyleírásban a „Mit kell tenni” kérdésnél elhelyezett linkre történő kattintás hatására a MÁK honlapján elérhető NYOMTATVÁNYTÁR nyílik meg, a további ügyintézés érdekében.

(Veszprém Megyei Kormányhivatal)