Országszerte 60 kijelölt kormányablak és a Központi Okmányiroda a december 22. és január 6. között elrendelt igazgatási szünet ideje alatt is nyitva tart.
Ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatalok.
AZ EGYES MEGYÉKRE VONATKOZÓ NYITVATARTÁSI RENDET A CIKK ALJÁRA GÖRGETVE ÉRHETI EL!
Aki teheti, az előre tervezhető ügyeit még december 21-ig intézze el, a szünet alatt csak a legsürgősebb esetekben keressék fel az ügyfelek a nyitva tartó kormányablakokat!
A háború és az elhibázott brüsszeli szankciók okozta energiaár-emelkedés miatt az állami szerveknél is a gázfelhasználás csökkentése vált szükségessé, ezért december 22. és január 6. között igazgatási szünetet rendelt el a kormány. A szünetben is felkereshető kormányablakok korlátozott nyitvatartása országosan egységes lesz:
- december 22-én csütörtöki ügyfélfogadási rend szerint működnek, majd karácsony után,
- hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra között lesz lehetőség az ügyintézésre.
- Az érintett pénteki napokon (december 23-án, 30-án és január 6-án) minden kormányablak és okmányiroda zárva tart.
Fontos, hogy az elkészült okmányok kézbesítését december 12-étől már csak olyan kormányablakokba lehet kérni, amelyek az igazgatási szünetben is nyitva lesznek.
NYITVA TARTÓ KORMÁNYABLAKOK:
A nyitva tartó kormányablakokról a kormanyablak.hu weboldalon lehet tájékozódni.
Az egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatok közül a legtöbb zárva lesz az igazgatási szünet teljes ideje alatt. A földhivatalokban még január 9-én is szünetel a félfogadás, ugyanis ekkor dolgozzák fel az addig postán vagy elektronikusan beérkezett kérelmeket.
A folyamatosan indokolt hatósági ellenőrzéseket, és a krízishelyzetek elhárításával összefüggő feladatokat a kormányhivatalok az igazgatási szünet idején is elvégzik.
Mivel az igazgatási szünetben is elérhető hivatalok nyitvatartása és helyszíne is eltérhet a megszokottól, mindenképp javasolt ügyintézés előtt az adott megyei kormányhivatal honlapján tájékozódni. A kérelmek elektronikus úton bármikor benyújthatók, melyek feldolgozására az igazgatási szünet végeztével kerül sor.
Az alábbi linkeken a kormányhivatalok ügyfélszolgálatainak egyedi nyitvatartási rendje olvasható megyei bontásban:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal
Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal
Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal
Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal
Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal
Veszprém Megyei Kormányhivatal
(VMKH)