Országszerte 60 kijelölt kormányablak és a Központi Okmányiroda a december 22. és január 6. között elrendelt igazgatási szünet ideje alatt is nyitva tart.

Ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatalok.

AZ EGYES MEGYÉKRE VONATKOZÓ NYITVATARTÁSI RENDET A CIKK ALJÁRA GÖRGETVE ÉRHETI EL!

Aki teheti, az előre tervezhető ügyeit még december 21-ig intézze el, a szünet alatt csak a legsürgősebb esetekben keressék fel az ügyfelek a nyitva tartó kormányablakokat!

A háború és az elhibázott brüsszeli szankciók okozta energiaár-emelkedés miatt az állami szerveknél is a gázfelhasználás csökkentése vált szükségessé, ezért december 22. és január 6. között igazgatási szünetet rendelt el a kormány. A szünetben is felkereshető kormányablakok korlátozott nyitvatartása országosan egységes lesz:

- december 22-én csütörtöki ügyfélfogadási rend szerint működnek, majd karácsony után,

- hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra között lesz lehetőség az ügyintézésre.

- Az érintett pénteki napokon (december 23-án, 30-án és január 6-án) minden kormányablak és okmányiroda zárva tart.

Fontos, hogy az elkészült okmányok kézbesítését december 12-étől már csak olyan kormányablakokba lehet kérni, amelyek az igazgatási szünetben is nyitva lesznek.

NYITVA TARTÓ KORMÁNYABLAKOK:

A nyitva tartó kormányablakokról a kormanyablak.hu weboldalon lehet tájékozódni.

Az egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatok közül a legtöbb zárva lesz az igazgatási szünet teljes ideje alatt. A földhivatalokban még január 9-én is szünetel a félfogadás, ugyanis ekkor dolgozzák fel az addig postán vagy elektronikusan beérkezett kérelmeket.

A folyamatosan indokolt hatósági ellenőrzéseket, és a krízishelyzetek elhárításával összefüggő feladatokat a kormányhivatalok az igazgatási szünet idején is elvégzik.

Mivel az igazgatási szünetben is elérhető hivatalok nyitvatartása és helyszíne is eltérhet a megszokottól, mindenképp javasolt ügyintézés előtt az adott megyei kormányhivatal honlapján tájékozódni. A kérelmek elektronikus úton bármikor benyújthatók, melyek feldolgozására az igazgatási szünet végeztével kerül sor.

Az alábbi linkeken a kormányhivatalok ügyfélszolgálatainak egyedi nyitvatartási rendje olvasható megyei bontásban:

Budapest Főváros Kormányhivatala

Pest Megyei Kormányhivatal

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal

Baranya Megyei Kormányhivatal

Békés Megyei Kormányhivatal

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal

Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal

Fejér Megyei Kormányhivatal

Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal

Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal

Heves Megyei Kormányhivatal

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal

Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal

Nógrád Megyei Kormányhivatal

Somogy Megyei Kormányhivatal

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal

Tolna Megyei Kormányhivatal

Vas Megyei Kormányhivatal

Veszprém Megyei Kormányhivatal

Zala Megyei Kormányhivatal

(VMKH)