Tolna megyében a Szekszárdon és Tamásiban működő, országszerte pedig összesen 60 kijelölt kormányablak, valamint a Központi Okmányiroda a december 22. és január 6. között elrendelt igazgatási szünet ideje alatt is nyitva tart. Ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatalok. Aki teheti, az előre tervezhető ügyeit még december 21-ig intézze el, a szünet alatt csak a legsürgősebb esetekben keressék fel az ügyfelek a nyitva tartó kormányablakokat!

A háború és az elhibázott brüsszeli szankciók okozta energiaár-emelkedés miatt az állami szerveknél is a gázfelhasználás csökkentése vált szükségessé, ezért december 22. és január 6. között igazgatási szünetet rendelt el a kormány. A szünetben is felkereshető kormányablakok korlátozott nyitvatartása országosan egységes lesz, így Tolna megyében a Tamási és a Szekszárd, Augusz Imre utcai kormányablak december 22-én csütörtöki ügyfélfogadási rend szerint működnek, majd karácsony után, hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra között lesz lehetőség az ügyintézésre. Az érintett pénteki napokon (december 23-án, 30-án és január 6-án) minden kormányablak zárva tart.

Fontos, hogy az elkészült okmányok kézbesítését december 12-étől már csak olyan kormányablakokba lehet kérni, amelyek az igazgatási szünetben is nyitva lesznek. A nyitva tartó kormányablakokról a kormanyablak.hu oldalon lehet tájékozódni.

Az egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatok közül a legtöbb zárva lesz az igazgatási szünet teljes ideje alatt. A földhivatalokban még január 9-én is szünetel a félfogadás, ugyanis ekkor dolgozzák fel az addig postán vagy elektronikusan beérkezett kérelmeket. Az igazgatási szünet alatt postai úton vagy online benyújtott iratokat a Földhivatali Főosztály 2023. január 9-én széljegyzi (január 9-i dátummal).

A folyamatosan indokolt hatósági ellenőrzéseket, és a krízishelyzetek elhárításával összefüggő feladatokat  a Tolna Megyei Kormányhivatal az igazgatási szünet idején is elvégzi az alábbiak szerint:

A Tolna Megyei Kormányhivatal a munkavédelmi területen az alábbi feladatok ellátását az igazgatási szünet tartama alatt is zavartalanul biztosítja:

1. Súlyos és halálos munkabalesetek helyszíni kivizsgálása.
2. Tömeges foglalkozási megbetegedés bejelentése (kivéve: koronavírus miatti bejelentések).
3. Azonnali beavatkozást igénylő panasz/közérdekű bejelentések kivizsgálása, melyek sürgős beavatkozás és hatósági intézkedés nélkül életet, testi épséget veszélyeztetnek.

Tájékoztatjuk, hogy ilyen tárgyú bejelentését megteheti a 30/817-56-18, illetve a 30/817-54-04 telefonszámon, valamint elektronikus úton az [[[IUjMYBHDVbvDpLTxrj9jJjZJ2JmkbW1vQHRvbG5hLmdvdi5odQ==]]] e-mail címen.

Súlyos, illetve halálos munkabaleset bekövetkezése esetén a bejelentést a fenti telefonszámok valamelyikén azonnal meg kell tenni.

 

Mivel az igazgatási szünetben is elérhető hivatalok nyitvatartása és helyszíne is eltérhet a megszokottól, mindenképp javasolt ügyintézés előtt a Tolna Megyei Kormányhivatal honlapján tájékozódni.

A kérelmek elektronikus úton, a Magyarorszag.hu oldalon vagy e-papíron bármikor benyújthatók, melyek feldolgozására az igazgatási szünet végeztével kerül sor.  

(Tolna Megyei Kormányhivatal)