Domokos Péter, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős miniszteri biztosa tartott szakmai tájékoztatást a hivatal vezető munkatársainak.

Tarnai Richárd kormánymegbízott köszöntője után az érintettek áttekintették Pest megye kormányablak-hálózatának működését az országos tapasztalatok összehasonlításának tükrében. A miniszteri biztos szót ejtett a veszélyhelyzet alatt történt helytállásról, valamint a kormányablakokat érintő főbb intézkedésekről is. Kiemelt hangsúlyt kapott az adatváltozás-kezelési szolgáltatás (AVSZ) bevezetése, amely mind az ügyfelek, mind a szolgáltatók részéről önkéntesen és térítésmentesen vehető majd igénybe. Az AVSZ az ügyfelek és a csatlakozott szolgáltatók között adattovábbítást biztosít, segítséget nyújt a közműátírásban, valamint csökkenti az adatváltozással kapcsolatos bürokratikus és adminisztratív kötelezettségeket, illetve ezek anyagi terheit. A projekt keretében adatváltozás-kezelési szolgáltatóként a Pest Megyei Kormányhivatalt jelölték ki. A szolgáltató feladata lesz többek között az üzemeltetés és a panaszkezelés is.

Domokos Péter miniszteri biztos az AVSZ projekt mellett szólt az aláírás-minta alapú hitelesítési rendszerről, valamint az elektronikus terminálok közelgő kormányablakokba telepítéséről is. A találkozón többek között szó esett a Gépjármű Ügyintézési Pontok Pest megyei kialakításáról, valamint a kormányablakok állapotfelméréséről és minősítési rendszeréről is.

(Pest Megyei Kormányhivatal)