A beoltottak és a koronavírus-fertőzésen igazoltan átesettek számára automatikusan kiállított igazolványt postai úton kézbesítik a lakcímkártyán szereplő tartózkodási helyre, ennek hiányában az állandó lakcímre.

Részletes tájékoztató a védettségi igazolvány kiállításáról, és gyakran ismételt kérdések.

Tájékoztatás céljából működtetett telefonszámok megyénként.

Ha néhány héten belül nem érkezik meg az okmány, vagy annak pótlása, cseréje válik szükségessé, előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetik a kormányablakokat, továbbá telefonon is kaphatnak tájékoztatást. Szintén nem kell időpontot foglalni a védettségi igazolvánnyal összefüggő személyi okmányokkal, valamint az Ügyfélkapu nyitásával kapcsolatos ügyintézéshez sem.

Amennyiben az igazolvány nem érkezik meg, vagy az azon szereplő adatok pontosítása szükséges, illetőleg a kártya pótlása szükséges, úgy előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a kormányablakok a védettségi igazolvánnyal kapcsolatosan ügyintézés céljából.

A védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyeket online is intézhetik a magyarorszag.hu-n az alábbi linkeken:

Védettségi igazolvány (oltottságon vagy felgyógyuláson alapuló) pótlása, cseréje

Utólag elvégzett ellenanyag-vizsgálaton alapuló védettségi igazolvány kérelme, pótlása, cseréje

Lehetőség van telefonon is információt kérni a kártyáról, a kormányhivatalok külön erre a célra fenntartott telefonszámai itt találhatóak.

A kormányhivatal minden esetben kivizsgálja, miért nem érkezett meg a védettségi igazolvány. A hivatal leellenőrzi, hogy elkészült-e az oltási igazolvány, azt hová kézbesítették, illetőleg pótlás esetén intézkedik a kártya legyártásáról, de fontos tudni, hogy kártyakiállítás nem történik a kormányablakokban, a kézbesítés minden esetben postai úton történik.

A beoltottak maguk is leellenőrizhetik, hogy a védőoltás beadásának tényét az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térében (EESZT) rögzítették-e, ami azért fontos, mert az igazolvány gyártása csakis azon adatok alapján történhet, amiket az oltóponton rögzítettek. Ez az EESZT lakossági portálján keresztül, a https://www.eeszt.gov.hu/ oldalon lehetséges.

Amennyiben az oltás beadásának ténye még napokkal később sem jelenik meg a rendszerben, úgy az oltott személy kérheti az oltóponttól, háziorvostól, hogy rögzítse az adatokat.

Védettségi igazolványra mindenki jogosult, aki megkapta legalább az első védőoltását, vagy igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen, és az ingyenes okmányt automatikusan postázzák. Az oltottak esetében a kártyának nincs lejárati határideje, míg a fertőzésből való felgyógyulással megszerzett védettségi igazolvány érvényessége a gyógyulást követő 6 hónap. Az igazolvány kiállítására azok esetében is lehetőség van, akik tudtukon kívül esetek át a fertőzésen. Ők az okmányt személyesen vagy a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül kérelmezhetik 3000 forint ellenében, valamint egy olyan, akkreditált labor által kiállított lelet bemutatásával, amely igazolja, hogy az érintett szervezetében jelen van a koronavírus elleni védőanyag. A kártya érvényességi ideje ez esetben az ellenanyag jelenlétét kimutató vizsgálat dátumát követő négy hónap.

(Miniszterelnökség)