A beoltottak és a koronavírus-fertőzésen igazoltan átesettek számára automatikusan kiállított igazolványt postai úton kézbesítik a lakcímkártyán szereplő tartózkodási helyre, ennek hiányában az állandó lakcímre. Ha néhány héten belül nem érkezik meg az okmány, vagy annak pótlása, cseréje válik szükségessé, előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetik a kormányablakokat, továbbá telefonon is kaphatnak tájékoztatást.

Részletes tájékoztató a védettségi igazolvány kiállításáról, és gyakran ismételt kérdések.

Tájékoztatás céljából működtetett telefonszámok megyénként.

Amennyiben az igazolvány nem érkezik meg, vagy az azon szereplő adatok pontosítása szükséges, illetőleg a kártya pótlása szükséges, úgy előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a kormányablakok a védettségi igazolvánnyal kapcsolatosan ügyintézés céljából.

A védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyeket online is intézhetik a magyarorszag.hu-n az alábbi linkeken:

Védettségi igazolvány (oltottságon vagy felgyógyuláson alapuló) pótlása, cseréje

Utólag elvégzett ellenanyag-vizsgálaton alapuló védettségi igazolvány kérelme, pótlása, cseréje

Lehetőség van telefonon is információt kérni a kártyáról, a kormányhivatalok külön erre a célra fenntartott telefonszámai itt találhatóak.

A kormányhivatal minden esetben kivizsgálja, miért nem érkezett meg a védettségi igazolvány. A hivatal leellenőrzi, hogy elkészült-e az oltási igazolvány, azt hová kézbesítették, illetőleg pótlás esetén intézkedik a kártya legyártásáról, de fontos tudni, hogy kártyakiállítás nem történik a kormányablakokban, a kézbesítés minden esetben postai úton történik.

A beoltottak maguk is leellenőrizhetik, hogy a védőoltás beadásának tényét az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térében (EESZT) rögzítették-e, ami azért fontos, mert az igazolvány gyártása csakis azon adatok alapján történhet, amiket az oltóponton rögzítettek. Ez az EESZT lakossági portálján keresztül, a https://www.eeszt.gov.hu/ oldalon lehetséges.

Amennyiben az oltás beadásának ténye még napokkal később sem jelenik meg a rendszerben, úgy az oltott személy kérheti az oltóponttól, háziorvostól, hogy rögzítse az adatokat.

Védettségi igazolványra mindenki jogosult, aki megkapta legalább az első védőoltását, vagy igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen, és az ingyenes okmányt automatikusan postázzák. Az oltottak esetében a kártyának nincs lejárati határideje, míg a fertőzésből való felgyógyulással megszerzett védettségi igazolvány érvényessége a gyógyulást követő 6 hónap. Az igazolvány kiállítására azok esetében is lehetőség van, akik tudtukon kívül esetek át a fertőzésen. Ők az okmányt személyesen vagy a www.magyarorszag.hu oldalon keresztül kérelmezhetik 3000 forint ellenében, valamint egy olyan, akkreditált labor által kiállított lelet bemutatásával, amely igazolja, hogy az érintett szervezetében jelen van a koronavírus elleni védőanyag. A kártya érvényességi ideje ez esetben az ellenanyag jelenlétét kimutató vizsgálat dátumát követő négy hónap.

(Miniszterelnökség)