A koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében a fővárosi és megyei kormányhivataloknál igényelt okmányok személyes átvételére csak kivételes esetekben és kizárólag időpontfoglalással van lehetőség.

Az elkészült okmány – a kérelemben korábban megjelölt kormányablakban, okmányirodában – kivételesen az alábbi esetekben vehető át személyesen:

  • aki ideiglenes személyi igazolványt kapott (annak leadása céljából),
  • aki a kérelem benyújtásakor még érvényes személyi igazolványát, jogosítványát az igényléskor valamilyen okból nem tudta leadni (az okmány leadásával egyidejűleg),
  • a kártya formátumú (új típusú) személyi igazolványon lévő tároló elem aktiválása céljából (ha a kérelemben személyes átvételt jelölt meg),
  • valamint a konzuli tisztviselőnél.

Az ügyfélnél visszahagyott – leadási kötelezettséggel érintett – útlevelet szintén személyesen kell az igényléskor megjelölt átvételi helyen leadni, továbbá

  • a soron kívüli útlevelet a kérelemben megjelölt kormányablakban, okmányirodában,
  • a sürgősségi és az azonnali kiállítású úti okmányt a Központi Okmányirodában (Budapest, XIII. ker. Visegrádi u. 110-112.)

lehet átvenni.

Fontos, hogy az elkészült okmányok átvételéhez is időpontot kell foglalni online a Központi Időpontfoglaló Alkalmazás használatával vagy a magyarorszag.hu megújult időpontfoglaló felületén keresztül, továbbá telefonon az ingyenesen hívható 1818-as telefonszámon. Az időpontfoglaláshoz – a veszélyhelyzetre tekintettel – nem szükséges Ügyfélkapus azonosítás (kivételt képeznek a gépjármű ügyek).

Minden más esetben az elkészült okmányokat (pl. a jogosítványt) postai úton (hivatalos iratként) juttatják el a kérelmező által megadott címre (akkor is, ha a kérelemben személyes átvételi mód került megjelölésre).

(Miniszterelnökség)