A 1818-as telefonszámon éjjel-nappal hívható Kormányzati Ügyfélvonal egyik kiemelt feladata az általános közigazgatási kérdések megválaszolása. A kérdések leggyakrabban a közigazgatási szervek, a hivatalok feladat- és hatáskörére, elérhetőségére, ügyfélfogadási idejére, valamint az általuk kezelt ügytípusok folyamataira irányulnak.

Az ügyfélszolgálat feladata az ügyfelek közigazgatással kapcsolatos panaszainak, bejelentéseinek fogadása, és az illetékes közszolgáltatást, elektronikus közszolgáltatást nyújtó, illetve az elektronikus közszolgáltatás nyújtására jogszabály által kötelezett szervhez történő továbbítása.
A Kormányzati Ügyfélvonal hívható az időszakosan előforduló, a lakosság  jelentős csoportjait érintő kérdésekben is.

Kiemelt feladatok: Tájékoztatás és ügyintézés
Az ügyfélszolgálat szerteágazó szolgáltatást nyújt ügyfeleinek, az állampolgárok, vállalkozások és költségvetési szervek részére az év minden napján. Kiemelt feladata a gyors, pontos és naprakész tájékoztatás, telefonos és elektronikus segítségnyújtás a közigazgatási ügyintézéssel kapcsoltban:

Személyes ügyintézés támogatása: felvilágosítás a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban;

Elektronikus ügyintézés támogatása: segítséget nyújtunk az interneten, elektronikus eszközökön intézhető ügytípusok esetében a regisztrációtól a nyomtatványok kitöltéséig;

Telefonos ügyintézés: folyamatos fejlesztéseink eredményeképpen a közeljövőben egyes ügyeit már közvetlenül telefonon keresztül is intézheti. Telefonos ügyfélszolgálat jelenleg egységes, kiterjedt tájékoztatási szolgáltatással rendelkezik, kiemelt stratégia célja a közszolgáltatásokkal kapcsolatos telefonos ügyintézés fejlesztése. A telefonos ügyintézés alapfeltétele az ügyfeleink telefonos azonosítása, amely az EKOP 2.3.8 Teljes körű ügyfél-azonosítás kiemelt projekt eredményeképpen már elérhető.


MAGYARORSZÁGRÓL -1818
KÜLFÖLDRŐL - +36 1 550 1858
FAX - +36 1 550 1819
SMS - +36 70 443 8056

(http://1818.hu/)