A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül az Európai Unió által finanszírozott, 13,6 milliárd forint összköltségű, vissza nem térítendő, 100% támogatási intenzitású, a Miniszterelnökség vezetésével megvalósuló „EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése” című projekt lehetőséget biztosít országosan az állampolgárok és a vállalkozások számára számos kormányhivatali ügy elektronikus ügyintézésére, megkönnyítve ezzel az ügyek indítási módját.

A fejlesztés eredményeként 203, korábban személyes ügyintézést igénylő eljárás vált 2020 decemberétől kezdődően elektronikusan indíthatóvá a www.magyarorszag.hu oldalról.

2023 júniusától további 30 eljárás elektronikus úton történő indítására van lehetőség. Ennek következtében a projekt keretében kidolgozott összesen 233 ügytípus nagymértékben elősegíti a korszerű online ügyintézést a közigazgatásban. Az elektronikus szolgáltatások használata kiváltja a kormányablakokban történő személyes ügyintézést, növeli a munkafolyamat hatékonyságát és csökkenti az időráfordítást ügyintézői és ügyfél oldalon egyaránt.

A dokumentum az IDE kattintva elérhető.

(BFKH Sajtó)