Átadták a „Kormányablak ügyintézői képzés” során sikeres vizsgát tett kormánytisztviselők bizonyítványait a fővárosi kormányhivatal Dísztermében. Az ünnepélyes rendezvényen dr. Mészár Erika főigazgató és dr. Domokos Péter miniszteri biztos köszöntötte azt a kétszáztizenhét főt, akik sikeresen elvégezték a megújult képzést.

„A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” című projekt keretében a Miniszterelnökség és a Veszprém Megyei Kormányhivatal konzorciumában 2021 szeptemberétől 2021 decemberéig került sor a megújult kormányablak-ügyintézői képzés és vizsga megszervezésére. A képzésben azok a kormánytisztviselők vettek részt, akik számára kormányablak, vagy okmányirodai feladat került meghatározásra és nem rendelkeznek a jogszabályban meghatározott kormányablak ügyintézői vizsgával. A személyi állomány változása és az újonnan keletkezett képzési igények tették indokolttá a képzést megújult tartalommal, a szakmai igényeknek és a hatékonyságnak megfelelő módon.

 

A megújult kormányablak képzés közszolgálati továbbképzésből és a munkába illesztő képzésből állt. Szakmai tartalma, tematikája a már lebonyolított képzések tapasztalatait, valamint a gyakorlati szakemberek véleményeit felhasználva kerül kidolgozásra.

 

A kormányablak álláshelyi feladatokat ellátó kormánytisztviselők feladat-specifikusan látják el az ügyfélszolgálati feladataikat, ezért fontos képzési cél volt, hogy az ügyfélszolgálati feladatok napi ellátásánál a kormánytisztviselők mobilizálhatóak, átirányíthatóak legyenek másik ügyintézési területre, az ügyfelek igényeihez igazodva.

 

Mészár Erika főigazgató beszédében kiemelte, a Kormányablak folyamatosan fejlődő terület, amely újabb és újabb kihívás elé állítja a munkatársakat, akiknek ezért sokrétű tudással kell rendelkeznie ahhoz, hogy professzionálisan tudják ellátni a feladataikat.

(BFKH Sajtó)