Új érintőképernyős, önkiszolgáló ügyintézési pontok (KIOSK) segítik majd a gyors és automatizált ügyintézést az ország kormányablakaiban és az okmányirodákban.

A „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058) elnevezésű Európai Unió által finanszírozott projekt a megvalósítási szakaszba lépett – jelentették be a budapesti sajtóeseményen.

A projekt célja négyszáz érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pont (KIOSK) létrehozása. A KIOSK eszköz hidat képez a személyes és az elektronikus ügyintézési tér között, hiszen sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül már az első ütemben 12 ügytípus lesz intézhető, akár 0-24 órában, országszerte több száz helyszínen – jelentette ki Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára.

„Ez a fejlesztés óriási mérföldkő az ügyfélközpontú szolgáltatásfejlesztési stratégiánkban. A KIOSK rendszerrel ellátott kormányablakaink tökéletesen illeszkednek az egyre bővülő, távolról intézhető, online és személyes ügyintézési szolgáltatások közé. Terveink szerint 2022 végére a KIOSK rendszer az ország 301 kormányablakában és hat okmányirodájában válik elérhetővé, használata pedig olyan mindennapi rutinná válik az ügyfelek számára, mint egy bankautomata használata” – mondta el a sajtóeseményen dr. Uzsák Katalin, a területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkár.

(BFKH Sajtó)