A Budapesti Közlekedési Központ járatsűrítési terve továbbra sem szolgálja a tömegközlekedést használók biztonságát a koronavírus-járvány idején, így a kormányhivatal azt továbbra sem tudja jóvá hagyni, holott a kormány már több mint egy hónapja elrendelte a járatok csúcsidei sűrítését.

Négy levélváltást és egy személyes egyeztetést követően a november 5-i határidő helyett december 14-én bár formailag még mindig nem teljes, de már értékelhető járatsűrítési tervet nyújtott be a BKK Budapest Főváros Kormányhivatalának. A Kormány részéről világos döntés született, hogy járvány idején ne kelljen zsúfolt járműveken utazni, és ezt az utazóközönség is jogosan várja el.

A BKK most elkészített tervéből is látszik, hogy a közlekedési társaság járatainak 91 százalékán nem sűrített, a bővítéssel érintett 9 százalékon is elenyésző a sűrítés, és mivel a társaság elérte működési kapacitásának maximumát, nem is várható további járatsűrítés. A tervet utasforgalmi adatokkal támasztják alá, az adatok azonban nem megalapozottak. Bár a kormány által hozott intézkedések csökkentették az utasszámot, azt azonban nem tudni mennyivel. A BKK ugyanis a járművek telítettségét csupán vonalai töredékén méri, és ezeket a számokat vetítik ki a teljes hálózatra, nem pedig egyenként vizsgálják, mennyire telített egy-egy vonal. Továbbá arról sem szól a terv, hogy a sűrítés érdekében tervezi-e a BKK további járművek forgalomba állítását, beszerzését.

A Kormányhivatal feladata, hogy meggyőződjön arról, az emberek biztonságosan használhatják Budapesten a tömegközlekedést a járvány idején. A BKK járatsűrítése ennek az irányelvnek sajnos nem felel meg, ezért a Kormányhivatal hatóságként nem hagyhatja jóvá a tervet. A Kormányhivatal mostantól a társaság eddigi intézkedéseit ellenőrzi azt vizsgálva, hogy a vonalak töredékén végrehajtott minimális járatsűrítés a BKK által megadott adatok alapján történik-e.

(BFKH Sajtó)