Az elektronikus ingatlan nyilvántartás 2023-as bevezetése jelentős mérföldkövet jelent nem csupán az ügyfelek, hanem a szakemberek életében is. A reform jelentőségét az is mutatja, hogy bár a bevezetés időpontja távolinak tűnhet, olyan komplex felkészülést kíván minden szakmai szereplő részéről, hogy a kormányhivatal munkatársai már nem csupán az előzetes tesztelésen, hanem egy átfogó szakmai képzésen is részt vettek a témával kapcsolatban.

A földhivatali rendszer átfogó és szinte forradalmi jellegű korszerűsítése előtt állunk. A rendszer fejlesztésének célja, hogy csökkenjen a földügyi (ingatlan-nyilvántartási, telekalakítási, földforgalmi, termőföldvédelmi) eljárások időtartama, mérséklődjenek a földhivatali ügyintézéssel kapcsolatos adminisztratív terhek és költségek. A földhivataloknál elektronikusan benyújtható iratokkal évente 130 ezer ügyben egyszerűsödik majd az eljárás, ide tartoznak például az ingatlanszerzéssel vagy a hitelfelvétellel kapcsolatos ügyek is. Az átfogó korszerűsítés összességében a gazdaság versenyképességének növekedését szolgálja majd.

A „KÖFOP-2.1.3._VEKOP-15-2016-00002. sz., a területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése" című kiemelt projekt keretében megvalósuló képzésen a Lechner Tudásközpont oktatói ismertették az új rendszer legfontosabb tudnivalóit december 8-án, Miskolcon.

(Borsod-Abaúj-Zemplén-Megyei Kormányhivatal)