2017. január 1-jén hatályba léptek az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvénynek (a továbbiakban: Eüsztv.) az elektronikus ügyintézést biztosító szerv és az ügyfél elektronikus kapcsolatának általános szabályaival, továbbá az elektronikus ügyintézést biztosító, valamint egyéb szervek informatikai együttműködésével kapcsolatos rendelkezései. Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos további szabályokat az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet tartalmazza. Az Eüsztv. alapján 2018. január 1-jétől a Békés Megyei Kormányhivatal (a továbbiakban: Kormányhivatal) mint elektronikus ügyintézést biztosító szerv köteles a feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben biztosítani az ügyek elektronikus úton történő intézését.
![]() kapcsolódó dokumentumok |
|
Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézésről | |
Az elektronikus együttműködésre kötelezett szerveknek szóló tájékoztató itt található. Az elektronikus ügyintézési szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleknek szóló tájékoztató itt található. |
|
Biztonságos elektronikus kapcsolattartásra szolgáló hivatali kapuk | |
A Békés Megyei Kormányhivatal biztonságos elektronikus kapcsolattartásra szolgáló hivatali kapuinak listája itt található. |
|
Az elháríthatatlan külső ok (vis maior) esetén alkalmazandó egyes szabályokról és a vis maiorral összefüggő egyes miniszteri rendeletek módosításáról szóló 94/2015. (XII. 23.) FM rendelet 3. § (4) bekezdése szerinti ügyekben a Békés Megyei Kormányhivatal részéről szakhatóságként eljáró szervezeti egységek elektronikus elérhetősége itt található. |
|
Kapcsolódó szabályzatok | |
A 93/2017. (XII. 15.) Vezetői Utasítás a Békés Megyei Kormányhivatal Információátadási Szabályzatáról itt található. A 11/2020. (III. 26.) Vezetői Utasítás a Békés Megyei Kormányhivatal másolatkészítési szabályzatáról itt található. Az 1/2018. (VII. 25.) Hivatalvezetői Utasítás a Békéscsabai Járási Hivatal hiteles másolatkészítés rendjének szabályairól itt található. A 3/2018. (VIII. 1.) Hivatalvezetői Utasítás az Orosházi Járási Hivatal hiteles másolatkészítés rendjének szabályairól itt található. |
|
Az eljárási díjak, illetékek megfizetésére használt bankszámlaszámok | |
A Békés Megyei Kormányhivatal elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó bankszámlaszámai itt találhatók. |
|
Nyilvántartás, tájékoztatás az üzemszünetről | |
Az üzemszünetről szóló tájékoztatás itt található. |
Elektronikus úton kezdeményezhető eljárások | |
Elektronikusan intézhető ügyek űrlapjai | |
A Békés Megyei Kormányhivatalnál elektronikusan intézhető ügyek űrlapjai itt találhatók. |
|
Személyre szabható ügyintézési felület (SZÜF) | |
![]() |
2018. január 2-tól új ügyintézési felületet használhatnak az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek, amely követi a kor trendjeit, komoly informatikai tudás nélkül is használható módon, közérthető tartalommal jelenik meg. A felület asztali számítógépeken és mobil eszközökön egyaránt elérhető. |
A kormányhivatalok és a járási hivatalok által hozott döntésekkel szembeni keresetlevél elektronikus benyújtása (IKR rendszer) |
|
![]() |
2016. július 1-től kötelezővé vált az elektronikus kapcsolattartás a bíróságokkal a közigazgatási perekben a jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára. E jogalanyok a fővárosi és megyei kormányhivatalok és a járási (fővárosi kerületi) hivatalok által hozott döntésekkel szembeni keresetlevelet elektronikus úton, elektronikus űrlap (iForm) használatával nyújthatják be az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervnél. |
e-Papír szolgáltatás | |
![]() |
Az e-Papír egy ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel. |