Idén ősszel az országban több mint 1200 kormányablakban dolgozó tisztviselő oktatását és vizsgáztatását tette lehetővé a Miniszterelnökség és a Veszprém Megyei Kormányhivatal együttműködése. „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” című, KÖFOP-2.1.3-VEKOP-15-2016-00002 számú kiemelt projektnek köszönhetően a Baranya Megyei Kormányhivatal munkatársai közül 32 sikeresen vizsgázó ügyintéző vette át a bizonyítványát a december 14-én, Pécsett.

A megújult képzésben azok a kormánytisztviselők vehettek részt, akik a kormányablakokban vagy okmányirodákban látják el feladataikat, és még nem rendelkeztek a jogszabályban meghatározott kormányablak ügyintézői vizsgával.

A közszolgálati továbbképzésből és az úgynevezett munkába illesztő képzésből álló oktatási anyagot azzal a céllal dolgozták ki, hogy mindenütt felkészült és elhivatott munkatársak fogadják az ügyfeleket a kormányablakokban. Ennek érdekében a Nemzeti Közszolgálati Egyetem e-learning típusú képzését követően a kormányhivatal által szervezett 14 napos jelenléti képzésen is részt vettek a jelentkezők, akiknek a felkészülését tapasztalt ügyfélszolgálati mentorok is segítették.

A képzésen résztvevők számos kormányhivatali ügyintézési témakörben mélyíthették el tudásukat: megismerték többek között az okmányirodai szakrendszerek (pl. személyazonosító igazolvány, útlevél ügyintézés, járműigazgatási ügyintézés) működését, de részletes tájékoztatást kaptak a családtámogatási, az egészségbiztosítási ellátásokkal kapcsolatos feladatokról is. Szerteágazó ismereteket kellett szerezniük, hiszen ma már több ezer ügytípusban kereshetik fel az ügyfelek a kormányablakokat.

Baranya megyében a sikeresen vizsgázóknak dr. Horváth Zoltán kormánymegbízott és Müllerné dr. Juhos Bernadett főigazgató adta át a bizonyítványokat. Mint azt a kormánymegbízott köszöntő beszédében elmondta, nagyon fontosnak tartja, hogy a kormányablakokban felkészült, a jogszabályi változásokat folyamatosan követő és ismerő ügyintézők fogadják az ügyfeleket, mert csak így teremthető meg az az átlátható, strukturált, hatékony, ügyfélbarát közigazgatás, amelynek kialakítását a Kormány a kormányhivatalok 2011. évi létrehozásakor célul tűzte.

(Baranya Megyei Kormányhivatal)