Az Európai Parlamenti választások hétvégéjén rendkívüli nyitvatartási rend lesz érvényben a kormányablakkal, okmányirodával rendelkező településeken. Zala megyében nyolc kormányablakban, továbbá két okmányirodában lesznek beszerezhetők a szavazás leadásához szükséges érvényes okmányok.

Annak érdekében, hogy a választópolgárok választójogának gyakorlása biztosított legyen, a Zala Megyei Kormányhivatal kormányablakaiban (Nagykanizsán, Keszthelyen, Hévízen, Lentiben, Letenyén, Zalaszentgróton, Zalakaroson és Zalaegerszegen a Kossuth utca 17-19. szám alatt), valamint két okmányirodájában (Pacsán és Zalalövőn) rendkívüli nyitvatartási idővel fogadjuk az ügyfeleket:

2019. május 25. (szombat) 8.00 órától 14.00 óráig

2019. május 26. (vasárnap) 6.00 órától 19.00 óráig

(Zalaegerszegen a Munkácsy utcában, az egykori Zóna épületében található kormányablak az EP választás napján nem tart ügyfélfogadást.)

A rendkívüli nyitvatartási időben a kormányablakokban és okmányirodákban a szavazáshoz szükséges okmányokkal kapcsolatban - a jogszabályi feltételek fennállása esetén - az alábbi ügyintézést biztosítjuk a választópolgárok részére:

1. Helyben kiállítható okmányok (az eljárás évente egy alkalommal illetékmentes):

- lakcímigazolvány pótlása, cseréje,

- ideiglenes személyazonosító igazolvány kiállítása (ha nem rendelkezik érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvánnyal), és egyidejűleg az állandó személyazonosító igazolvány kiállításának kezdeményezése.

2. Elkészült okmányok átvétele (az eljárás illetékmentes):

- a kormányablakba és okmányirodába kiszállított, korábban igényelt állandó személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély átvétele.

(Zala Megyei Kormányhivatal)