A Szolgáltató Kormányhivatali Modellel kapcsolatos felméréseink legfontosabb eredményeit, továbbá az előttünk álló feladatokat az alábbiakban foglaljuk össze.

Tisztelt Érdeklődő Polgárok! Kedves Ügyfeleink!

A Zala Megyei Kormányhivatal – hasonlóan az ország valamennyi fővárosi és megyei kormányhivatalához – bevezette a Szolgáltató Kormányhivatal Modellt, amelynek kiemelt célja az ország versenyképességének növelése a közigazgatás teljesítőképességének és hatékonyságának javítása által.

A szolgáltató jellegű, ügyfélbarát állam kialakításához feltétlenül szükség van a bizalom és a hitelesség megteremtésére, melyek nélkül nem működhet hatékonyan a közigazgatás. E gondolatiság jegyében 2015-ben a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal kidolgozta a Szolgáltató Kormányhivatali Modellt, mely a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00041 azonosítószámú, „A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése” elnevezésű projekt keretében került bevezetésre a kormányhivatalokban. A projekt előző szakaszában - 2017 tavaszán - megtörtént a hatósági eljárásokban résztvevő ügyfelek, önkormányzatok, vállalkozások, civil szervezetek igényeinek felmérése. Itt szeretném ismételten megköszönni tisztelt ügyfeleink szíves együttműködését és készséges segítségét a felmérés folyamán!

A mérések eredményei alapján elkészített Szolgáltató Stratégiában és Cselekvési tervben kitűzött és azóta már megvalósított intézkedésekkel számos területen tettünk lépéseket a közigazgatási szolgáltatások minőségének javítása érdekében, fejlesztettük tudásunkat és technikai hátterünket. Például vállalkozói/civil információs pontot alakítottunk ki a honlapunkon, online időpont foglalási rendszert vezettünk be a járási földhivataloknál, belső intranet felületet hoztunk léte.

Az idei évben azzal folyatódik a program, hogy a Zala Megyei Kormányhivatalban ügyeiket intéző állampolgárok elvárásainak és elégedettségének változását – a visszamérések révén – monitorozzuk. A visszamérésre szolgáló kérdőívek kitöltésére 2019. április 15. és május 15. között nyílik lehetőség. Ebben az időszakban kollégáink több helyszínen (zalaegerszegi, nagykanizsai és letenyei kormányablakokban, ügyfélszolgálatokban) szólítják meg az ügyfeleket, és válaszaikat személyes beszélgetés keretében rögzítik. A kérdőív kitöltése maximum 20 percet vesz igénybe, és anonim módon történik.

Sor kerül a partner intézményeink elvárás- és elégedettségvizsgálatára, így az önkormányzatok, illetve a vállalkozói és civil szervezetek lekérdezésére is. Tisztelettel kérem Önöket, hogy legyenek segítségünkre a kérdőívek kitöltésében!

Dr. Sifter Rózsa kormánymegbízott

(Miniszterelnökség, Zala Megyei Kormányhivatal)