Magyarország Kormánya elindította „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26) című, európai uniós forrásból finanszírozott, kiemelt projekteket, hogy a jogi és szervezeti háttér átalakításával együtt a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése is megvalósuljon.

A projekteknek köszönhetően egységes központi informatikai rendszerek jöttek létre és elérhető közelségbe került az interaktív, virtuális ügyintézés bevezetése A kormány célja a szolgáltató közigazgatás megteremtése. A hatékony- gyors - egyszerű ügyintézés biztosítása a lakóhelyhez közel, a járási hivatalokban, a kormányablakokban, valamint a kistelepüléseken települési ügysegédek útján. A két EKOP-projekt keretében, összesen több mint 10 milliárd forint értékben, valósult meg informatikai fejlesztés - tájékoztatott Takács Szabolcs kormánymegbízott a projektek megyei záróeseményén.

foto: VEMKH
A területi közigazgatás fejlesztéséhez nemcsak az ügyfélkiszolgáláshoz szükséges technikai feltételeket, hanem a központi szolgáltatásokat és az azokat kiszolgáló infrastruktúrát is fejleszteni kell. Ahhoz, hogy az ügyfélkiszolgálás szintjének növelése megvalósítható legyen, a két fejlesztési irányt egy időben, egymással párhuzamosan kell végrehajtani. Ezért az EKOP-1.2.26 és EKOP-2.1.23 projektek párhuzamosan kerültek végrehajtásra, és egymást kiegészítve szolgálják a területi közigazgatás teljes megújítását.

2015. év végéig Veszprém megyében 13 helyszínen létesül kormányablak. A kormányablakokban jelenleg közel 423 ügytípus intézhető, ez folyamatosan bővül, számuk 1000 fölé emelkedhet a következő esztendőben – hangsúlyozta október 14-ei megyei záró rendezvénnyel egybekötött sajtótájékoztatón Takács Szabolcs kormánymegbízott.

(Veszprém Megyei Kormányhivatal)