Frissen végzett kormányablak ügyintézők vehették át bizonyítványukat kedden a Megyeháza Szent István termében rendezett oklevélátadó ünnepségén.

A „Területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” elnevezésű KÖFOP-VEKOP projekt keretében a kormányablak ügyintézői képzés 3. üteme zárult le, amelynek keretében országosan 354 fő szerzett oklevelet. A Veszprém Megyei Kormányhivatalban tartott ünnepségen hat megyéből 96 kolléga vehette át a képzést igazoló dokumentumot.

Balról jobbra: Vetési Bernadett, a Somogy Megyei Kormányhivatal főigazgatója, Urbán Ildikó, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal igazgatója, Dr. Horváth Zoltán Baranya megyei kormánymegbízott, Harangozó Bertalan Vas megyei kormánymegbízott, és Takács Szabolcs, a házigazda Veszprém Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja


A rendezvényen Takács Szabolcs, Veszprém megyei kormánymegbízott köszöntötte a frissen végzett hallgatókat. Elmondta, nagy öröm számára, hogy az eddigi két oklevélátadó ünnepséghez hasonlóan ismét a Megyeháza legszebb termében köszöntheti a résztvevőket. Ez lassan már hagyománnyá válik – tette hozzá.


A kormánymegbízott kifejtette: az eszközfejlesztés és a különböző beruházások mellett elengedhetetlen a humánerőforrás folyamatos fejlesztése, hiszen az állampolgárokért végzett közös munka akkor lehet eredményes, ha a kollégák elkötelezettek és felkészültek, de emellett készek folyamatosan új ismereteket elsajátítani.

Elmondta, a kormányablakok száma Veszprém megyében idén a jelenlegi 13-ról 14-re fog nőni, de nem csak Veszprém megyében, hanem az egész országban fejlődnek, bővülnek és egyre több ügykörben járnak el a kormányablakok. Ez pedig azt jelenti, hogy az Önök munkájára és szakértelmére szükség van – hívta fel a hallgatók figyelmét a kormánymegbízott.

Takács Szabolcs végül az öt vendég megyét képviselő kormánymegbízottak, főigazgató és igazgató nevében gratulált az oklevelet szerzőknek.


Takács Szabolcs kormánymegbízott és Dr. Vajda Viktória főigazgató a Veszprém megyei ügyintézőkkel

A projektről:
„A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” elnevezésű KÖFOP-VEKOP program a Miniszterelnökség és a Veszprém Megyei Kormányhivatal konzorciumában valósul meg.
A program több részből áll: egyrészt belső képzések valósulnak meg, amelyek a kormányhivatalok munkatársainak egyedi igényei szerint kerülnek megszervezésre. Így a képzések lebonyolítása nem csak az elvárt, hanem a valóban használható, szükséges szaktudást nyújtja a kollégáknak.

Ilyenek voltak például az informatikusoknak, a szociális és gyámügyi ügyintézőknek, vagy a hatósági ügyintézőknek szóló képzések.

A projekt egy további eleme a Mobilitási Program, amely a feladatellátás minél hatékonyabb megvalósulását tűzte ki célul, úgy, hogy az ügyfelek adminisztrációs terheit is csökkentse. A program legfontosabb célja, hogy egy ügyintéző ne csak egy szűk terület szakértőjeként, hanem generalista ügyintézőként széleskörű ismeretekkel felvértezve több területen megállja a helyét.

A kormányablak ügyintézői képzés célja az, hogy a kormányablak ügyintézők naprakész tudásanyaggal rendelkezzenek és alkalmazkodni tudjanak a változó jogszabályi környezethez.

(Veszprém Megyei Kormányhivatal)