A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal és a Veszprém Megyei Kormányhivatal közös sajtótájékoztatóján a Panasza van? Segítünk! című fogyasztóvédelmi kiadványsorozat hetedik és nyolcadik füzetének bemutatása, illetve a Veszprém Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi feladatainak, nyári ellenőrzéseinek ismertetése volt fókuszban. Dr. Vajda Viktória, a Veszprém Megyei Kormányhivatal főigazgatója azt emelte ki, hogy ez nem az első hasonló tájékoztatójuk.

A Hivatal feladat- és hatáskörébe is számos fogyasztóvédelmi kérdés kezelése tartozik, melyekkel kiemelten szükséges foglalkozni, hisz fontos, hogy az ügyfelek tisztában legyenek az őket megillető jogokkal, valamint az esetleges kötelezettségekkel is.

Dr. Vajda Viktória tájékoztatása szerint a bemutatott lakosság tájékoztató füzetek 7. és 8. számai elérhetőek lesznek a kormányablakokban és a fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálaton is. A Panasza van? Segítünk! című fogyasztóvédelmi kiadványsorozat hetedik füzete segít megismerni a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait, valamint információt nyújt a lehetőségekről. A nyolcas számú kiadvány pedig azok számára foglalja össze a legfontosabb, közművekkel kapcsolatos tudnivalókat, akik társasházakban, lakásszövetkezeti lakásokban élnek.

Erről is beszélt Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője, illetve arról, hogy a lényeg a fogyasztó, hiszen a rendszer nem önmagáért van. Minden évben fontos számukra a kiadványsorozat és az ezt népszerűsítő országjárás azért, hogy tudatosabbak legyenek a fogyasztók. Elmondta: ha ma megnézzük Európában a földgáz- és villamosenergia-árakat, akkor kiderül, hogy Magyarországon a legolcsóbbak a gázárak, míg villamos energiában a legolcsóbb háromban vagyunk.

Ugyanakkor 2013 és 2018 között a kikapcsolások száma „lefeleződött”, ám a fizetési fegyelemmel továbbra is gondok vannak. Hangsúlyozta, hogy a fizetési fegyelem a legfontosabb, az, hogy „befizessük a hónapban a díjat”. Általánosságban megjegyezte: érdemes folytatni anyáink, nagyanyáink hagyományát, fűzzük le a befizetett csekket, és legyünk folyamatos kapcsolatban a szolgáltatókkal.Dr. Nemeshegyi Benjámin, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szakmai tanácsadója részletesen ismertette a két füzet tartalmát, összefoglalta a közművekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, melyek elérhetőek a www.mekh.hu/kiadvanyok oldalon.

(Veol.hu, Veszprém Megyei Kormányhivatal)