Ünnepélyes oklevélátadás helyszíne volt pénteken a Megyeháza Szent István terme. 2017. június 15-én sikeresen lezárult a Kormányablak ügyintézői képzés második üteme, melynek eredményeként országosan 569 fő vehette át a végzettségét igazoló oklevelet. A pénteki ünnepségen három megye frissen végzett hallgatóit köszöntötték.

A március 1-től június 15-ig tartó képzés során Fejér megyéből, Komárom-Esztergom megyéből és Veszprém megyéből összesen 64 fő szerezte meg a képzést igazoló tanúsítványt. Ők Dr. Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkártól, Dr. Simon László, Fejér megyei kormánymegbízottól, Ströcker Zoltántól, a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal igazgatójától, valamint a házigazdától, Takács Szabolcs, Veszprém megyei kormánymegbízottól vehették át az okleveleket.

A Kormányablak ügyintézői képzés „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” című kiemelt projektjének egyik kulcsfontosságú képzési programja. - számolt be a részletekről Takács Szabolcs.

A Veszprém Megyei Kormányhivatal és a Miniszterelnökség konzorciumában megvalósuló projekt célja, hogy olyan belső képzéseket és naprakész ismeretanyagot biztosítson a területi államigazgatás munkatársai számára, amelyek hosszú távon javítják a szolgáltató szemléletű feladatellátáshoz szükséges feltételeket, növelve ezáltal az ügyintézés minőségét és az ügyfelek elégedettségét.

A több szakaszban megvalósuló Kormányablak ügyintézői képzés első két ütemében összesen 1363 fő szerzett oklevelet, ám 2018 végéig további 2400 fő képzése tervezett. – hangsúlyozta a kormánymegbízott.

Veszprém megye 13 Kormányablakában jelenleg 130 Kormányablak ügyintéző végzi feladatait. – mondta Takács Szabolcs, aki beszéde zárásaként a frissen végzett hallgatókhoz intézte szavait - A kormány céljával összhangban a Veszprém Megyei Kormányhivatal is az ügyfélbarát, átlátható közigazgatási rendszer megteremtésén fáradozik, de ehhez Önök is kellenek, hiszen munkájuktól, tudásoktól és hozzáállásuktól függ, hogy az állampolgárokban milyen kép alakul ki a területi közigazgatásról.

A kormánymegbízott után Dr. Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár is köszöntötte az oklevelet szerző kollégákat és a meghívott vendégeket. Hangsúlyozta, 2010-ben a közigazgatás megreformálásának részeként az ügyintézési kultúra megújítását is célul tűzte ki a kormány. Hozzátette, tavaly 15 millió ügyet intéztek az állampolgárok az ország mintegy 280 kormányablakában. Végezetül azt tanácsolta a megjelent kollégáknak, hogy munkájuk során tekintsenek úgy az ügyfélpultra, mint összekötő, nem pedig elválasztó elemre.

(Veszprém Megyei Kormányhivatal)