Állománygyűlés keretében értékelte az elmúlt esztendő elvégzett feladatait és a Veszprém Megyei Kormányhivatal tevékenységét Takács Szabolcs kormánymegbízott.

A december 11-én, hétfőn, a Megyeháza Szent István termében tartott évértékelő beszédében a kormánymegbízott szót ejtett a Hivatal személyi és strukturális változásairól. A 2017. január 1-től életbe lépett átfogó szervezeti átalakítás nyomán a Hivatal státuszainak száma 1515-re emelkedett. Ez részben az integrált Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal megyei kirendeltsége és az úgynevezett „Zöldhatóság” dolgozói státuszainak átvételéből adódott. Az integráció következtében új szervezeti egységként létrejött Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató Főosztály, a környezet- és természetvédelmi feladatok pedig a Veszprémi Járási Hivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztályához kerültek.

Szintén új szervezeti egység a 2016. decembertől, a Jogi, Humánpolitikai és Koordinációs Főosztályon belül működő Projekt Osztály, amely a Hivatal pályázatait, projektjeit koordinálja.

A létszám mellett a Kormányhivatal ingatlanállománya is nagymértékben változott. A kormánymegbízott elmondta, a cél mindig az volt, hogy a bérelt ingatlanokból kiköltözésekkel és a különböző szervezeti egységek egy helyen történő elhelyezésével költséghatékonyabban és energiatakarékosabban működjön a Hivatal. E célkitűzés eredménye, hogy már csak három ingatlant bérel a Kormányhivatal, ám ez a szám 2018 nyarára egyre fog csökkenni.

„A Veszprém Megyei Kormányhivatal épületeinek energetikai korszerűsítése” elnevezésű KEHOP projekt szintén a tudatos ingatlanhasználat jegyében zajlik. Ennek keretében a Hivatal 26 épületének energetikai fejlesztése zárul le várhatóan az idei év végéig.
Ugyancsak kiemelt projekt a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program, amelynek keretében hat megyei paktum jött létre. Ezek célja, hogy megoldást találjanak a térségben megjelenő munkaerőhiányra, valamint célzottan reagáljanak a megváltozott munkaerőpiaci viszonyokra. A Kormányhivatal konzorciumi partnerként különböző keresetpótló és bérkiegészítő támogatásokkal, illetve képzések szervezésével segíti a munkavállalókat.

Ugyanakkor a Hivatal kollégáinak képzése is fontos, hiszen a szervezet működése akkor lehet eredményes, ha a személyi feltételek is adottak – húzta alá a kormánymegbízott. A kormányablak ügyintézői képzés a Miniszterelnökség és a Veszprém Megyei Kormányhivatal alkotta konzorcium keretében megvalósuló „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” elnevezésű kiemelt KÖFOP projekt egyik kulcsfontosságú programja. Eddig két képzési ütem zárult le, amelyek keretében országosan több mint 1300, Veszprém megyéből pedig 53 fő szerzett oklevelet.

A Kormányhivatal további képzéseket is indít, amelyeknek célja, hogy a jelenleg egy-egy szakterületen tevékenykedő hatósági ügyintézők generalistává váljanak, azaz több szakterülethez is értsenek – mondta el Takács Szabolcs.

Beszámolt arról is, hogy 2018. január 1-től NAV integrált ügyfélszolgálat nyílik a Balatonalmádi, Sümegi és Devecseri Kormányablakban. Hozzátette, Várpalotán már 2017. április óta működik NAV munkaállomás, az ügyfelek pedig kifejezetten kedvezőnek ítélik meg, hogy helyben intézhetik adóügyeiket.

A berhidai okmányiroda szintén változások előtt áll, ugyanis várhatóan 2018. júniustól kormányablakként folytatja tovább működését. A kormányablakok száma a megyében ezzel 14-re emelkedik majd.

A kormánymegbízott beszámolójából kiderült, a Hivatal közel 25.000 hazai anyakönyvezési ügyet vett át Budapest Főváros Kormányhivatalától. A többletfeladatot a Veszprém Megyei Kormányhivatal kollégái maradéktalanul elvégezték, amelyért elismerés és köszönet illeti őket – hangsúlyozta a kormánymegbízott, majd hozzáfűzte, az elhivatottságot és a szorgalmat nem csak szavakkal, hanem versenyképes bérrel és anyagi juttatásokkal is honorálni kell. Az állami tisztviselőkről szóló új törvény ezt lehetővé tette.

Azonban az állami tisztviselőkkel - és főként a vezetőkkel - szemben komolyak az elvárások – tette hozzá a kormánymegbízott, aki beszédét a jövő évre vonatkozó feladatok és irányvonalak meghatározásával zárta. Kiemelte, a vezetőkkel szemben elvárás, hogy képesek legyenek ésszerű, átgondolt döntést hozni, döntéseikért pedig vállalni a felelősséget. A kormánymegbízott végül minden kollégának áldott, békés ünnepeket és eredményes új esztendőt kívánt.

(Veszprém Megyei Kormányhivatal)