Szolgáltató Kormányhivatali Modellt vezetett be 2017-ben a Veszprém Megyei Kormányhivatal azzal a céllal, hogy a közszolgáltatás színvonala, a hatósági ügyintézés minősége még tovább emelkedjen. A jogszerű, ügyfélbarát kormányhivatali munka megvalósításához szükséges lépéseket az ügyfelek és partnerek véleményének figyelembe vételével készíti elő a hivatal.

A korábbi években kitűzött célok megvalósulásának értékelésére, az elégedettség, illetve az elvárások felmérésére a Kormányhivatal újabb kérdőíves felmérést végzett áprilisban a hatósági eljárásban részt vevő ügyfelek, önkormányzatok, vállalkozások és civil szervezetek körében. A mérések során Sümegen, Várpalotán és Veszprémben mintegy hatszáz kérdőívet töltöttek ki a hivatal ügyfelei és partnerei.

Pozitív visszajelzések érkeztek többek között az ügyintézők felkészültsége, szakmaiságának megalapozottsága, a várakozás időtartama, az ügyintézés gyorsasága, az önkormányzatok részéről szakmai munkájuk támogatása, a Kormányhivatal által szervezett szakmai programok minősége, a partnerek - önkormányzatok, vállalkozások és civil szervezetek - részéről pedig a hatósági eljárásban dolgozó kormánytisztviselők szakmai felkészültsége és emberi hitelessége, magatartása vonatkozásában. A megkérdezettek számos építő jellegű javaslattal is éltek a Kormányhivatal szolgáltatásainak fejlesztésére.

A kapott információk alapján készült el az idei év szolgáltatói stratégiája és cselekvési terve. A 2019-re vonatkozó célkitűzések között szerepel az egyebek mellett az elektronikus ügyintézés további fejlesztése, a szolgáltatói kultúra erősítése, az ügyfelek komfortérzetének javítása.

A Veszprém Megyei Kormányhivatal köszöni mindazon ügyfeleinek, partnereinek a közreműködést, akik az elvárás- és elégedettségmérés során véleményükkel segítették munkáját és további célkitűzéseinek meghatározását. A hivatal tovább dolgozik a kormányhivatali működés szolgáltató jellegének erősítésén, és ezáltal ügyfelei elégedettségének további javításán.

(Veszprém Megyei Kormányhivatal)