A TIOP-3.3.1/A-12/2-2013-0021 azonosítószámú „Közszolgáltatásokhoz való akadálymentes hozzáférés megteremtése Veszprém megyében” tárgyú projekt keretében, valamint központi költségvetési forrásból megvalósuló ajkai Kormányablak kivitelezési munkái befejeződtek. Az akadálymentes ügyfélszolgálat ünnepélyes átadása 2015.11.27.-én megtörtént, mely egyben a projekt záró rendezvénye is volt.

Veszprém megyében a nyolcadik Kormányablak került kialakításra Ajkán, az Új Élet utca 8. szám alatt. Az Európai Uniós forrás mellett az új típusú ügyfélszolgálatok létrejöttének megvalósításához hazai költségvetési forrás is társult. A fejlesztésbe bevont Európai Uniós forrás célja a teljes körű akadálymentesítés megvalósítása volt, a további forrásbevonás pedig az ügyfélbarát, 21. századi követelményeknek megfelelő kialakítást segítette elő.

Az új kormányablak 7 munkaállomásból és két fotófülkéből áll, új bútorozása, ügyfélhívója és informatikai rendszere mindenben kielégíti az állampolgárok ügyintézéssel kapcsolatos igényeit. Az ügyfélszolgálatot dr. Kovács Zoltán államtitkár úr, Takács Szabolcs kormánymegbízott úr és Dr. Somogyi Gyöngyi Mária hivatalvezető asszony adta át.

Ezzel lezárult a 2013.02.01. óta tartó projekt fizikai megvalósítása. A nyolc helyszín teljes, projekten belüli költségvetése 163.500.000 Ft volt, 100%-os támogatási intenzitás mellett. E mellett jelentős hazai költségvetési forrás bevonásával valósult meg a megyében további négy helyszínen kormányablak, az ötödik, összességében a 13. ügyfélszolgálat átadásával decemberben zárul a program.

A kormányablakok megnyitása óta mind az ott dolgozók, mind az ügyfelek visszajelzései alapján elmondható, hogy gyorsabb, hatékonyabb és ügyfélbarát lett az ügyintézés, mely a jövőben további ügykörökkel bővül majd az egyablakos ügyintézés érdekében.

(Veszprém Megyei Kormányhivatal)