A Veszprém Megyei Kormányhivatal Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató Főosztálya vehette használatba a Veszprém Egyetem utca 17 szám alatt kialakított új épületet. Az ünnepélyes átadáson jelen volt Dr. Bíró Attila, a Miniszterelnökség hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára, Takács Szabolcs kormánymegbízott, Porga Gyula veszprémi polgármester és Ovádi Péter, Veszprém országgyűlési képviselője is.

Dr. Bíró Attila helyettes államtitkár az épület átadásán mondott beszédében  hangsúlyozta: Veszprém azok közé a városok közé tartozik, amelynek közösségi terei, templomai, a Városháza, sportpályái rendben vannak. Veszprémnek van gazdája, törődnek vele, és élen jár abban, hogyan kell jó és példamutató várost építeni. Hozzátette: a régi épület új köntösbe öltöztetése erős üzenet a jelennek és jövőnek: itt terveznek, alkotnak, építik a jövő Veszprém városát és Magyarországát. A helyettes államtitkár emlékeztetett arra: a kormány célja, hogy az emberek közigazgatási ügyeiket könnyebben, gyorsabban és olcsóbban tudják intézni, ezáltal javuljon az életminőség. A megújult ingatlan ehhez járul hozzá - fogalmazott.

Fotó:Babják Tamás

Takács Szabolcs Veszprém megyei kormánymegbízott arról beszélt: a modern, külső megjelenésében és belső felszereltségében is igazán 21. századi, a legfrissebb technikai és biztonságtechnikai követelményeknek megfelelő épület a közigazgatás modernizációjának egyfajta szimbólumaként is felmutatható.  Úgy fogalmazott: „A hatékony állami működéshez, csakúgy, mint a hivatali működés racionalizálásához szervesen hozzátartozik az is, hogy az adófizetők pénzével, az állam ránk bízott vagyonával jól és gazdaságosan sáfárkodjunk. Takács Szabolcs felidézte: 2014 és 2018 között a Veszprém Megyei Kormányhivatal összesen 22 bérelt ingatlanból költözött ki, közel 300 millió forint megtakarítást eredményezve ezzel a hivatalnak.” Hozzátette: „számításaik szerint az Egyetem utca 17. alatti épület használatba vételével és a korábbi, bérelt ingatlan kiváltásával a beruházási költség 10 év alatt megtérül majd.”


A Kormányhivatali rendszerbe 2017-ben integrálódott a volt MVH megyei kirendeltsége, a mai Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató főosztály, amely 3 osztályával 45 fős személyi állományával már beköltözött az újonnan kialakított épületbe. A Kormányhivatal ezen főosztálya segíti az Európai Unió által, valamint nemzeti forrásból igényelhető agrártámogatási pénzösszegek eljutását a magyar agrárium és mezőgazdaság Veszprém megyei szereplőihez.


A Kormányhivatal új épületének kialakításakor a korábbi, állami tulajdonban lévő, használaton kívüli épület szinte teljes egészében megújult: két épületrészt elbontottak, építészeti, gépész és villamos felújítás, tetőcsere, parkolók és külső területrendezés is történt.

Fotó:Babják Tamás


A Hivatal a Miniszterelnökséget vezető miniszter 2017. júliusi döntése alapján a 2018. évi költségvetésében 446,5 millió forint + ÁFA összegű hazai forrásból biztosított támogatásban részesült az épület felújítására. Az ingatlan vagyonkezelési jogát 2017. október 17-én jegyezték be a Hivatal részére, ezután megkezdődtek a fizikai felújítás előkészítő munkálatai a tervezés, a közbeszerzési eljárás lebonyolítása. A tervező építész Németh Csaba. Közbeszerzési eljárás keretében beérkezett ajánlatok alapján a Hivatal az épület felújítási munkálatainak kivitelezésére, a veszprémi székhelyű VEMÉV-SZER Kft.-vel között szerződést.

A kivitelezési munkálatok 2018. március 6-ától szeptember 14-éig tartottak, a műszaki átvétel befejező időpontja 2018. október 13-a volt.


A hazai forrásból biztosított támogatás összege 446,5 millió forint + ÁFA, amely fedezetet nyújtott a kivitelezéshez kapcsolódó tervezői, műszaki ellenőri és kivitelezési költségekre is.

A Veszprém Megyei Kormányhivatal Agrár-és Vidékfejlesztést Támogató Főosztálya 45+1 fővel október 17-én beköltözött az épületbe. A főosztály az agrártámogatások kezelésére, kifizetésére jogosult nemzeti kifizető ügynökség, a Magyar Államkincstár által meghatározott szakmai iránymutatások és feladatkiadások alapján végzi területi (megyei) kezelésű kérelemkezelési, helyszíni ellenőrzési, megyei ügyfélszolgálati feladatait, 3 osztályával.

Fotó:Babják Tamás

A beruházással a Kormányhivatal újabb lépést tett afelé, hogy kizárólag saját/vagyonkezelt és korszerű, ezáltal takarékosan, költséghatékonyan fenntartható ingatlanban működtesse szervezeti egységeit, telephelyeit. Ezen túlmenően, az Egyetem utca 17. szám alatti épület hasznosításával a város egy frekventált területen lévő, sok éve kihasználatlan és elhanyagolt ingatlanja vált olyan, esztétikailag is vonzó épületté, ahová nemcsak a munkatársak járnak szívesebben dolgozni, hanem az agrártámogatásokkal kapcsolatos ügyeiket intéző állampolgárok is szívesen térnek be.

(Veszprém Megyei Kormányhivatal)