Újabb két kiadvánnyal segíti a fogyasztók tájékoztatását a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal - ezúttal a kereskedőváltással és a közműcsatlakozással kapcsolatban.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elsődleges feladata, hogy felügyeli és szabályozza az energetikai és közműszektort, mindezt úgy, hogy a fogyasztók érdekeit tartják szem előtt.

Ezért a hivatal összesen hat tájékoztató füzetet készített, amelyekben a fogyasztók jogairól, a szabálytalan vételezés eseteiről, a felhasználóváltáskor kapcsolatos teendőkről, a különleges bánásmódban részesülő fogyasztókról, illetve a már említett kereskedőváltással és közműcsatlakozással kapcsolatban felmerülő kérdésekről esik szó.

A Panasza van? Segítünk! című fogyasztóvédelmi kiadványsorozat ötödik és hatodik részét sajtótájékoztató keretében mutatta be a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal és Vas Megyei Kormányhivatal a Megyeháza Címertermében.

Az 5-ös számú fogyasztóvédelmi füzet célja, hogy segítse az eligazodást a felhasználókkal kapcsolatban álló energia- és közműszolgáltatók között, illetve tájékoztatást nyújtson a kereskedőváltásról.

A 6-os számú kiadványban a MEKH azokra a kérdésekre ad közérthető válaszokat, mi a teendő ingatlanvásárlás után vagy ha új csatlakozás, bekötés kialakítását tervezi a felhasználó: például milyen szolgáltatóval kell szerződést kötnie, mi a szerződéskötés menete, hogyan alakul a csatlakozás folyamata?

A tájékoztatón elhangzott: évről évre csökkennek a fogyasztóvédelemhez eljutott panaszok, amelyek elsősorban az elszámolással, számlázással, díjfizetéssel, a méréssel kapcsolatosak.

A csökkenés oka, hogy a szolgáltatók komolyan veszik a fogyasztói panaszokat, és vizsgálatot indítanak.

A képen balról-jobbra: Kardos Ferenc kommunikációs munkatárs, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, dr. Szentirmay Melinda fogyasztóvédelmi főosztályvezető-helyettes, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, Szilágyi Ildikó osztályvezető, Vas Megyei Kormányhivatal Szombathelyi Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztály, Böröcz Miklós főosztályvezető, Vas Megyei Kormányhivatal Szombathelyi Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fotó: Kabinet

A Vas Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályára a közműcsatlakozással és a kereskedőváltással kapcsolatos panaszok ritkán érkeznek, tavaly és idén is mindössze egy-egy ilyen ügyvolt.

(Vas Népe, Vas Megyei Kormányhivatal)