A 2018. január 1-jén életbe lépő elektronikus ügyintézésről szóló törvényről tartottak szakmai napot jegyzők, hivatalvezetők, főosztályvezetők és osztályvezetők számára a Megyeháza Bessenyei termében 2017. december 1-jén a Belügyminisztérium Informatikai Helyettes Államtitkársága és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. közreműködésével.

Az eseményen köszöntőt mondott Román István kormánymegbízott. Az előadók és a megjelent vendégek köszöntése után beszédében kitért arra, hogy az önkormányzatok számára fontos a megfelelő tájékoztatás. Kifejezte abbéli reményét, hogy a megjelentek esetleges kérdéseikre megfelelő választ kapnak a szakmai nap folyamán. Példaként hozta fel a bankokat és a kereskedelmet, ahol a 21. században már megvalósult a gyors elektronikus ügyintézés. Ez az államigazgatásban is legalább ilyen fontos. A kormánymegbízott hangsúlyozta, hogy a szükséges tudás már megvan a hivatalokban, az informatikai és jogszabályi háttér pedig folyamatosan épül. A szakmai nap és az új törvény célja pedig, hogy az állampolgárok minél kényelmesebben tudják hétköznapi ügyeiket intézni az új törvény életbe lépése után.

Kormánymegbízott Úr köszöntőjét követően dr. Szabolcsi Nelli a Belügyminisztérium Elektronikus Ügyintézési Felügyeleti Főosztályának főosztályvezető-helyettese tartott előadást a helyi önkormányzat, mint elektronikus ügyintézést biztosító szerv 2018. január 1. napjától ellátandó feladatairól.

Ezt követően Molnár Emil, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. Termék- és Szolgáltatásfejlesztési Osztályának vezető e-közigazgatási szakértője tartotta meg tájékoztatóját az elektronikus ügyintézési lehetőségekről.

A szakmai napot dr. Gégény Zoltán hatósági főosztályvezető előadása zárta a 2018. január 1-én hatályba lépő Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény bemutatásával.

 

(Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal, Fotó: Szarka Lajos)