A Nemzeti Adó- és Vámhivatal szervezeti átalakításához és az adórendszer megújításához kapcsolódó egyes intézkedésekről szóló 1902/2015. Korm. határozat 2. pontja értelmében 2018-ig megvalósul a NAV ügyfélszolgálati irodái és a kormányablakok egy helyiségben történő elhelyezése. Ennek eredményeként (három ütemben) a leggyakrabban előforduló adóügyekben – minden adózói kör igényeit lefedve – 91 kormányablakban az adóhatóság által ellátott 89 ügykör is elérhető lesz az állampolgárok számra. Az első ütemben, megyénkben 2017. július 3-án, reggel 8:00 órától a Nyírbátori és a Tiszavasvári Kormányablakban már adóügyeiket is intézhetik az állampolgárok.

A szolgáltatás beindításáról tartott sajtótájékoztatót Nyírbátorban dr. Simon Miklós országgyűlési képviselő, dr. Kiss Elek, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal igazgatója, dr. Éliás Tünde, a Nyírbátori Járási Hivatal hivatalvezetője és dr. Ondi Sándor, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságának adóügyi igazgatóhelyettese.

Dr. Simon Miklós, a térség országgyűlési képviselője a sajtó képviselői részére elmondta, hogy nagy öröm Nyírbátornak és az itt élő állampolgároknak, hogy a kormány döntése nyomán a Nyírbátori Kormányablakba az első ütemben kerül integrálásra az adóügyek intézése. Képviselő Úr kiemelte, hogy a kormányzat egy erős, szolgáltató állam kialakítását, illetve a szervezeti fejlesztésekkel összhangban az ügyfelek magas színvonalú kiszolgálását tűzte ki célul. Képviselő Úr hangsúlyozta, hogy ennek egyik leglátványosabb szereplője az országos kormányablak-rendszer, mely 2011-es indulása óta hatalmas fejlődésen ment át. 2011-ben az első ütemben 29 kormányablak nyílt, mára már országosan 270 integrált kormányzati ügyfélszolgálat várja az állampolgárokat. 2011-ben 29 ügykörben 233 315 fő, 2016-ban pedig már több mint 1500 ügykörben 10 871 958 fő intézte ügyeit a kormányablakokban. A Nyírbátori Kormányablak egyedülálló lesz az országban, hiszen az első ütemben, országosan 12 kormányablakban elindított adóügyi ügyintézés egyedül ebben a kormányablakban lesz mindennap elérhető.

Dr. Éliás Tünde, a Nyírbátori Járási Hivatal hivatalvezetője elmondta, hogy a Nyírbátori Kormányablakban eddig átlag heti 1200 ügyfél intézte ügyeit, és ez a szám az adóügyek intézésével biztosan emelkedni fog. Képviselő Úr szavait megerősítve elmondta, hogy a Nyírbátori Kormányablakban a Nemzeti Adó- és Vámhivatal két ügyintézője hétfőnként 8-tól 12, illetve 13-tól 16 óráig, keddtől csütörtökig 8-tól 12 óráig, pénteken pedig 8 és 11 óra között fogadják majd az ügyfeleket.

Dr. Ondi Sándor, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságának adóügyi igazgatóhelyettese köszönetet mondott a Kormányhivatal és Járási Hivatal vezetőinek, hogy Nyírbátorban egyedülálló, a szolgáltató hivatal koncepciójába remekül beleillő feltételek fogadták a hatóságot. Ennek köszönhetően Nyírbátori Kormányablakban már a hét minden napján a NAV-nál megszokott ügyintézési lehetőségeket is igénybe vehetik az ügyfelek, így például az igazolások kiadása, adókártya, egészségügyi szolgáltatási járulék, folyószámla, ügyfélkapu-ügyintézés, a bevallások, beadványok átvétele és a bevallások javítása.

Tiszavasváriban is NAV-ablak nyílt

2017. július 3-án Tiszavasváriban dr. Vinnai Győző országgyűlési képviselő, dr. Kiss Elek, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal igazgatója, dr. Hosszú József, a Tiszavasvári Járási Hivatal hivatalvezetője és dr. Ondi Sándor, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságának adóügyi igazgatóhelyettese tartott sajtótájékoztatót a NAV ügyfélszolgálat Tiszavasvári Kormányablakba költözéséről.

Dr. Vinnai Győző, a térség országgyűlési képviselője kiemelte, hogy a kormányzat egyik fő célja az adózó állampolgárok minél szélesebb körű kiszolgálása, minél szélesebb körben a személyes ügyintézés biztosítása, melynek tökéletes színterei a kormányablakok. Azzal, hogy az állampolgárok már a kormányablakban intézhetik adóügyeiket új ablak nyílt a közigazgatás világára. A Tiszavasvári Járás lakói számára nagy könnyebbséget jelent majd, hogy az eddigi heti 1 nap helyett már heti 3 napon, heti 3 óra helyett már heti 12 órában várja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálata a kormányablakban az ügyfeleket.

Dr. Hosszú József, a Tiszavasvári Járási Hivatal hivatalvezetője reményét fejezte ki, hogy a Tiszavasvári Kormányablak ügyfelei örömmel fogadják majd az új szolgáltatásokat, melyeket a délelőtt folyamán már az első napon 15 ügyfél vett igénybe.

Dr. Ondi Sándor, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságának adóügyi igazgatóhelyettese kiemelte, hogy az adóügyi ügyfélszolgálatok nyitva tartása eltér a kormányablakok ügyfélfogadásától, a helyi igényeknek, illetve a korábbi gyakorlatnak megfelelően került kialakításra. A NAV kormánytisztviselői a NAV munkarendje szerint fognak dolgozni. Az ügyfelek erről a kihelyezett tájékoztató táblákon, az ügyfélhívó berendezés kijelzőjén, valamint az online és a telefonos időpontfoglalás során kapnak tájékoztatást. Tiszavasváriban a NAV ügyfélszolgálata hétfőn, szerdán és pénteken 8-12 óra között várja az ügyfeleket.

Az adóügyi ügyfélszolgálati integráció hazai forrásból valósul meg, a tervezett beruházások és beszerzések egyszeri költsége mintegy nettó 4,73 M forint. Az első ütemben 2017. július 1-jén 12 helyszínen (7 megyében, 13 munkaállomással), a második ütemben 15 helyszínen (7 megyében), a harmadik ütemben további 64 helyszínen (az első ütembe tartozó Győr-Moson-Sopron megyén kívül valamennyi megyében és a fővárosban) kerül bevezetésre az adóügyi ügykörökkel bővített ügyintézési lehetőség.

(Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal)