A tegnapi nap folyamán a területileg illetékes országgyűlési képviselők, Román István Szabolcs-Szatmár-Bereg megye kormánymegbízottja és dr. Kazsuk Attila, a NAV Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Adó- és Vámigazgatóságának igazgatója ünnepélyes keretek között átadták a NAV ügyfélszolgálati pontjait délelőtt az Ibrányi Járási Hivatal Kormányablakában, míg délután Nagykállói Járási Hivatal Kormányablakában került sor az átadóra.

Ibrányban Szűcs Sándor, a Járási Hivatal vezetője köszöntötte a vendégeket. Megköszönte a döntéshozóknak, hogy Ibrányban is létesült NAV ügyfélszolgálat, így bővebb szolgáltatást tudnak nyújtani az ügyfeleknek.

Dr. Vinnai Győző országgyűlési képviselő az emberséges közigazgatás fontosságát hangsúlyozta, mely az elmúlt öt évben, a járások kialakítása óta folyamatosan fejlődik. Megemlítette, hogy a már tavaly megnyitott NAV ügyfélszolgálatokon naponta több adóval kapcsolatos ügyet intéznek. A megnyitón jelen lévő, környező települések polgármesterei pedig a saját településükre viszik az ügyfélszolgálati pont megnyitásának hírét, így a környező települések lakosságának sem kell már messzire utazni, ha NAV-os ügyet intéznek. A jövővel kapcsolatban pedig az elektronikus ügyintézés fontosságát hangsúlyozta.

Román István kormánymegbízott az előrelépés fontosságát hangsúlyozta. A Kormányhivatal története folyamatos előrelépés, ezt a szolgáltatások bővítése tanúsítja. Elmondta, hogy a megye felnőtt lakossága az előző évben több mint 800 000 ügyet intézett a megye kormányablakaiban. Ez részben az igénybe vehető szolgáltatások egyre növekvő számának is köszönhető. Kormánymegbízott úr megköszönte a NAV-nak az előkészítő munkát, majd elmondta, hogy január folyamán a megyében 4 helyszínen nyílik adóügyek intézésére szolgáló ügyfélszolgálati pult, amely része a Szolgáltató Állam programnak.

Dr. Kazsuk Attila igazgató úr  jelentős eseménynek nevezte az átadót. Beszélt a NAV kettős törekvéséről, melynek első része a modern kommunikációs csatornákon keresztül történő ügyintézés (pl. call center, bankkártyás fizetési lehetőség) míg a másik a hagyományos, személyes ügyintézés, melyre az egyedi igények miatt van szükség, hogy az állampolgárok a segítséget gyorsan és hatékonyan megkapják. Megemlítette, hogy Ibrány és környéke Nyíregyházán az adóhatósági ügyfélforgalomnak kb. 8 %-át ette ki. Ezeket az ügyeket most már hetente háromszor Ibrányban is el tudják intézni, így időt és pénzt takarítanak meg. Dr. Kazsuk Attila végezetül az igénybe vehető szolgáltatásokból említett néhányat.

Nagykállóban dr. Petromán Viktória Járási Hivatalvezető helyettes köszöntötte dr. Simon Miklós országgyűlési képviselő urat, Román István kormánymegbízott urat és dr. Kazsuk Attila igazgató urat. Dr. Simon Miklós beszédét azzal kezdte, hogy az állam egy újabb lépést tett Nagykálló felé, majd kiemelte, hogy a NAV rendkívül fontos szerepet tölt be az állami szervek között. Megköszönte az illetékes szerveknek, hogy a Szolgáltató Állam programnak köszönhetően Nagykállóban is rendelkezésre áll a NAV ügyfélszolgálat. A cél az egész országban az egységes eljárási rend kialakítása.

Román István kormánymegbízott a kölcsönös segítségnyújtás fontosságát hangsúlyozta megnyitójában. A folyamatosan növekvő, kormányablakokban elintézett ügyek száma tovább emelkedik a NAV ügyfélszolgálat bevezetésével. Megemlítette, hogy a Kormányhivatali rendszer is sokat változott az elmúlt évek során. A szervezeti átalakításoknak köszönhetően jobb a hozzáállás az ügyfelekhez. Az új ügyfélszolgálati pontnak köszönhetően nem kell a környék lakosainak Nyíregyházára beutazni ügyeket intézni, azokat mostantól helyben is meg tudják oldani.

Dr. Kazsuk Attila igazgató úr elmondta, hogy Szabolcs-Szatmár-Bereg megye országos viszonylatban is jelentős forgalmat bonyolít le adóügyek intézésének vonatkozásában. Az eljárások során ügyféloldalról is felmerült, hogy a kormányablakban intézendő ügyek mellett az adóügyeket is egy helyen lehessen elintézni.  Megköszönte a Kormányhivatal és kormánymegbízott úr támogatását.

Juhász Zoltán, Nagykálló polgármestere a környező települések polgármestereinek nevében is megköszönte az új ügyfélszolgálati pont megnyitásának lehetőségét. Az esemény zárásaként a református és a görögkatolikus egyház képviselői megáldották az új ügyfélszolgálati pontot.

(Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal)