Az egri után az ország második járásbírósági ügyfélközpontját adta át a közelmúltban Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal elnöke, Szűrösné Takács Andrea, a Szigetszentmiklósi Járásbíróság elnöke és Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja. Mindettől azt várják, hogy a megfelelő munkakörnyezet biztosítása mellett helyben is tudják segíteni szakmai válaszaikkal az ügyfeleket. Változott a Panasznap jogintézményének elnevezése is, ezentúl Ügyfélsegítő a szolgáltatás új neve.

Az OBH elnöke arról beszélt köszöntőjében, hogy további fejlesztési lehetőségek valósulhatnak meg a digitális bíróságokkal, amelyek az ügyiratok elektronikus tárolását és az érintettek számára való jobb megismerhetőségét is biztosítani fogják.

Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja hangsúlyozta, az igazságszolgáltatáshoz, a rendvédelemhez és az államigazgatáshoz kötődő szolgáltatások az országban egyedülálló módon egy épületben állnak rendelkezésre. Kiemelte, a munkatársak mindegyike azért dolgozik, hogy a hozzájuk forduló ügyfelek megtalálhassák a keresett igazukat és fontos, hogy az egyes döntésekben is az igazság érvényesítése domináljon. Szűrösné Takács Andrea, a Szigetszentmiklósi Járásbíróság elnöke felelevenítette, a helyi szervezet 2017. január 1-je óta működik, amelynél fontosnak nevezte a folyamatos szakképzést, valamint a tárgyi feltételek és informatikai fejlesztések biztosítását, amelyek a korszerű ügyintézést biztosítják.

Az átadó ünnepség keretében díjazták a Panasznap jogintézményének új megnevezését megalkotó két bírósági alkalmazottat is. Ezentúl az Ügyfélsegítő nevet viseli a szolgáltatás.

(Pest Megyei Kormányhivatal)