Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy 2018-ban a személyijövedelemadó-bevallás tervezetét azoknak is automatikusan, külön kérés nélkül elkészíti a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, akik korábban munkáltatójuktól kérték az adójuk megállapítását.
Így a munkavállalóknak idén januárban már nem kell nyilatkozniuk arról, kérik-e, hogy munkáltatójuk készítse el szja-bevallásukat a NAV ugyanis számukra is összeállítja a 2017-re vonatkozó szja-bevallási tervezetet. Az elkészített adóbevallási tervezeteket a NAV 2018. március 15-től az Ügyfélkapun keresztül elektronikus formában elérhetővé teszi.

Amennyiben Ön még nem rendelkezik ügyfélkapuval, azonban van elektronikus személyazonosító igazolványa és kényelmes körülmények között otthonról szeretne ügyfélkaput nyitni, abban az esetben online módon is regisztrálhat az Ügyfélkapuhoz!

  • A https://ugyfelkapu.gov.hu/ weboldalon a regisztráció elindításához kattintson a „Regisztráció” felület „Elektronikus személyazonosító igazolvánnyal regisztrálok”menüpontjában található „Azonosítás indítása” gombra.
  • A megjelenő űrlapon adja meg az elektronikus személyazonosító igazolványán található, hat számjegyből és két betűből álló okmányazonosítót, majd a regisztrációs kódot. Utóbbi a személyazonosító igazolványának igénylésekor kapott tizenegy, számjegyekből és betűkből álló karaktersorozat.
  • Az adatok megadása után kattintson az „Ellenőrzés” gombra.
  • A helyes adatok megadása után megjelenő űrlapon az Ön személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő természetes személyazonosító adatai (viselt név, születési név, születési hely, születési idő, anyja neve, állampolgárság), valamint a regisztrációhoz használt okmány típusa és száma automatikusan kitöltődnek. Ezek az adatok a felületen nem módosíthatók.
  • A regisztrációs adatokra vonatkozó részben meg kell adnia a választott felhasználói nevét (kis- és nagybetű érzékeny, kizárólag a magyar abc betűiből állhat, minimális hossza 4 karakter, ebből minimum háromnak különböznie kell).
  • Az „E-mail cím” mezőbe azt a címet kell megadnia, amelyet az Ügyfélkapuhoz szeretne használni. Az „E-mail cím megerősítése” mezőbe ugyanezt a címet kell beírnia.
  • Az űrlap kitöltését követően kattintson a „Regisztráció” gombra. A regisztráció sikerességéről üzenetablakban kap tájékoztatást. Aktiváló kódját e-mailben küldi el a Központi Rendszer.

Amennyiben nincs lehetősége online módon regisztrálni, az Ügyfélkapu létrehozása érdekében bármelyik regisztrációs szervnél - okmányirodában, kormányablakban, a NAV főbb ügyfélszolgálatain, konzulátusokon, egyes postai ügyfélszolgálatokon kezdeményezheti az eljárást.

A személyes regisztrációhoz a várakozási idő elkerülése érdekében javasoljuk a kormányablakokba, okmányirodákba az időpont foglalását. A https://ugyfelkapu.gov.hu/ weboldalon a „Regisztráció” fül „Időpontot foglalok okmányirodába vagy kormányablakba” menüpontjában kattintson az „Időpontfoglalás” gombra, majd válasszon a szolgáltatás által felajánlott menüpontok közül. Vagy hívja ingyenesen a nap 24 órájában elérhető 1818-as kormányzati ügyfélvonalat.

Tekintettel arra, hogy a bevallási időszakban várhatóan megnövekszik az ügyfélkapuk nyitása iránt az igény, a kormányablakokról szóló 515/2013. (XII.30.) Korm. rendelet 1/A. § (1) bekezdése alapján a járási hivatalok települési ügysegédjei is felkereshetők az ügyfélkapu regisztráció létrehozása céljából.

(Pest Megyei Kormányhivatal)