Pest megye első új kormányablakát adta át Vecsésen Rétvári Bence államtitkár Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízottal, Szűcs Lajossal, a Pest Megyei Közgyűlés elnökével és Szlahó Csaba polgármesterrel közösen. „Célunk, hogy kifelé a legegyszerűbb, befelé pedig a leghatékonyabb ügyintézési formát valósítsuk meg az egyablakos rendszer segítségével” – emelte ki a megnyitón az államtitkár.

Ünnepélyes keretek között került sor a Vecsési Kormányablak átadójára február 7-én. „Korábban elképzelhetetlen lett volna, hogy a bevásárló listára a kenyér és a tej mellé az útlevelet is felírjuk, hiszen eddig hosszas utánjárásba és időbe telt a személyi okmányok elkészítése. A kormányablakok nyitásával azonban ma ez a helyzet már életszerű” – világította meg köszöntőjében Tarnai Richárd kormánymegbízott, hogy mi a célja az egyablakos ügyintézésnek, és annak járásokba való kihelyezésének. A kormánymegbízott hangsúlyozta, az ügyintézés egyszerűsödése mellett ugyanennyire fontos az is, hogy a kormányablakokban felkészült és udvarias munkatársak várják az állampolgárokat.

„A Jó Állam azt is jelenti, hogy az embereknek nem kell nagy távokat utazni ahhoz, hogy ügyeiket elintézhessék, mostantól elegendő lesz a lakóhelyhez legközelebb eső kormányablakba elmenni, és ott minden állammal kapcsolatos ügyet el tudnak majd intézni” – mondta Rétvári Bence, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára. Rétvári Bence beszédében hozzátette, az országban jelenleg 54 kormányablak-helyszín megvalósítása zajlik, 2014 év végéig pedig további 50 kormányablak nyitását tervezik.

Szűcs Lajos, a Pest Megyei Közgyűlés elnöke arról beszélt, hogy az önkormányzatok az állammal közösen az emberek döntéseinek végrehajtását vállalták magukra. Vecsés polgármestere, Szlahó Csaba az együttműködés gyakorlati részére tért ki azzal, hogy elmondta, a Vecsési Önkormányzat anyagilag támogatta a kormányablak megvalósítását. Vetési Iván, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának vezetője a kormányablakok technikai hátterét mutatta be, hangsúlyozva, hogy az itt kiépülő rendszer legfőbb sajátossága az egész közigazgatás rendszerébe való integrálódás.

Az elkövetkező hetekben Pest megyében további három kormányablak kezdi meg működését. Ezek egységes módon, egységes arculattal, informatikai támogatással és nyitva tartással teszik lehetővé az ország minden polgára számára közigazgatási ügyeik intézését, könnyen elérhető helyszíneken, városközpontokban és forgalmi csomópontokban.

(Pest Megyei Kormányhivatal)