Teljesen modernizált belső térrel, 4 ügyfeleket fogadó munkaállomással és közel 100 négyzetméteres, teljesen akadálymentesített ügyféltérrel nyitotta meg kapuit március 26-án a Szent István tér 1. szám alatti diósdi kormányablak. A kormányablakot Zöld-Nagy Viktória, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára, Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, a térség országgyűlési képviselője, valamint Tarnai Richárd, Pest megye kormánymegbízottja adta át.

Aradszki András ünnepi beszédében kiemelte, a beruházás legfontosabb célja az volt, hogy az itt élőknek személyesen is elérhetővé tegyék a kormányablak szolgáltatásait. Elmondta, már 2012-ben elindult a folyamat, melynek során mindvégig az ügy mellet állt – fogalmazott az államtitkár.

Az ország 277. kormányablakát adták át Diósdon – jelentette ki Zöld-Nagy Viktória. A helyettes államtitkár elmondta, 2011-ben 29 ügykörrel indultak el a kormányablakok szolgáltatásai, ma pedig már több mint 1500 ügykörben tudnak ügyet intézni az állampolgárok. Kiemelte, országosan az évente közel 14 millió elintézett ügy azt jelenti, hogy bizalommal fordulnak az emberek a kormányablakokhoz.

Tarnai Richárd, Pest megyei kormánymegbízott a kormányablak-struktúrát olyan legóhoz hasonlította, amelyből szükség szerint lehet elvenni és hozzátenni. Az emberek mindenkori igényeihez igazítják folyamatosan a rendszert – fogalmazott a kormánymegbízott. Beszédében kiemelte, a feje tetejéről a kormány az elmúlt 8 évben a talpára állította a közigazgatást, végül hozzátette, a jó dolgokat nem szabad pusztán az öncélú változtatás miatt felrúgni.

Az ünnepség keretében a megnyitást jelképező nemzetiszínű szalagot Zöld-Nagy Viktória helyettes államtitkár, Aradszki András országgyűlési képviselő, valamint Tarnai Richárd Pest megye kormánymegbízottja vágta át.

Az új, egységes arculatú kormányablakot a polgármesteri hivatal épületében alakították ki, ahol a járási hivatal ügyintézői több ezer ügytípusban tudnak segítséget nyújtani az állampolgároknak a hagyományos okmányirodai ügyintézések mellett.

A beruházás során korszerű ügyfélteret és háttérirodát hoztak létre. Az összesen 96 négyzetméteres teljes területű épületrészben 4 ügyfélfogadó és 3 háttér munkaállomást alakítottak ki, valamint 1 fotófülke is az ügyfelek gördülékeny kiszolgálását segíti a jövőben. Az épületrészben megújult a gyengeáramú hálózat, valamint kulturált vizesblokkokat is kialakítottak.

(Pest Megyei Kormányhivatal)