A kormány a Magyar falu programmal a közigazgatással kapcsolatos szolgáltatások magas színvonalát is szeretné biztosítani a vidéken élőknek. Október 26-án, 9-14 óra között az inárcsi polgármesteri hivatal udvarán, október 29-én, 8-18 óra között a biatorbágyi polgármesteri hivatal mellett, október 30-án, 8-14 óra között pedig a nyársapáti polgármesteri hivatal előtti parkolóban áll a kormányablak-busz az ügyintézésre várók rendelkezésére.

 

A kormányablak-buszokból tíz teljesít szolgálatot az országban. A járművek a 305 kormányablak részét képezik, amelyekben személyi okmányokkal, gépjármű-ügyintézéssel, valamint egyéb feladatokkal, például egyéni vállalkozói és ügyfélkapu regisztrációval kapcsolatos ügyek is intézhetők. A mobil szolgáltatással szeretnék biztosítani, hogy a kisebb településeken élők se legyenek hátrányban a nagyobb városokban vagy a fővárosban élőkkel szemben. Pest megyében huszonnégy állandó kormányablak működik, az elkövetkező napokban pedig még három településen lehet majd a mobil szolgáltatást igénybe venni.

Személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés

személyazonosító igazolvány (eSZIG) ügyintézés;

útlevél ügyintézés;

vezető i engedélyekkel kapcsolatos ügyintézés;

elveszett, eltulajdonított személyi okmányok pótlása, megrongálódott személyi okmányok cseréje;

parkolási igazolvány ügyintézés (kérelmek átvétele);

lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyintézés;

NEK adatlap (regisztráció);

Gépjármű -ügyintézés

járművek forgalomba helyezése (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok esetén);

járművek forgalomból történő kivonása;

jármű üzembentartói és tulajdonjogának változásával kapcsolatos ügyintézés;

közúti közlekedési nyilvántartás adattartalmát képező adatok változtatása;

elveszett, eltulajdonított rendszámtábla (kizárólag személygépkocsi, tehergépkocsi és motorkerékpárra kiadható rendszámok), forgalmi engedély, törzskönyv pótlása;

megrongálódott, forgalmi engedély, törzskönyv cseréje;

származás ellenőrzés iránti kérelmek átvétele.

Egyéb feladatok

adatszolgáltatás a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból, a járműnyilvántartásból, a vezetői engedéllyel kapcsolatban, illetve az előéleti pontrendszer nyilvántartásból (kérelmek átvétele, illetve az adatszolgáltatás teljesítése postai úton 8 napon belül);

adatletiltási kérelmek átvétele;

egyéni vállalkozói ügyek intézése;

ügyfélkapu regisztráció;

Rendelkezési Nyilvántartás szolgáltatásainak igénybevétele;

Telefonos Azonosítás szolgáltatás ügyfél-regisztráció;

Időszaki Értesítés szolgáltatás igénylése.

(Pest Megyei Kormányhivatal)