Elkészült a 21-es főút Tar–Mátraverebély közötti, valamint a Bátonyterenyét érintő kétszer kétsávos szakasza, ezáltal befejeződött az M3-as autópálya és Salgótarján közötti 52 kilométeres út kiépítése. A két szakasz összesen 11,3 kilométer hosszú, és 19,4 milliárd forintból épült meg a Swietelsky Magyarország Kft., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. konzorciumának kivitelezésében.

Az átadó ünnepségen Fónagy János kiemelte: az országos közúthálózat műszaki állapota alapvetően befolyásolja az érintett térségek gazdasági versenyképességét és a helyiek életlehetőségeit, amelyek az elmúlt években érezhetően javultak.

Az államtitkár elmondta: a kormány mintegy 5 ezer milliárd forintot fordít 2024-ig közúti és vasúti fejlesztések előkészítésére és kivitelezésére. Ennek keretében az útprogram költségvetése 3200 milliárd forint, amelyből 1800 milliárd forintot a hazai költségvetés fedez, a fennmaradó pénzt pedig az uniós támogatások adják - tette hozzá.

Fónagy János szólt arról is, hogy 2016 és 2024 között a magas szolgáltatási színvonalú közúthálózat mintegy ezer kilométerrel bővül, és a kormány stratégiai céljának nevezte, hogy 2030-ra Magyarország bármelyik pontjáról 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út.

Az államtitkár felidézte: a 21-es főút története 1957-ben kezdődött, akkor alakították ki a ma ismert nyomvonalat. A mostani bővítés pedig legalább akkora hatással lesz a térség fejlődésére, mint akkoriban az új út megépítése - fűzte hozzá.

Juhász Zoltán, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. igazgató-helyettese elmondta: több környezettudatos megoldást is alkalmaztak az útépítésnél, így például újrahasznosították a régi pályaszerkezet beton alaprétegét, a külterületi szakasz teljes hosszán vadvédő kerítést építettek ki, amely a környezeti érdekek mellett a közlekedésbiztonságot is szolgálja.

Dr. Szabó Sándor kormánymegbízott emlékeztetett: 1959. szeptember 25-én, napra pontosan 60 évvel ezelőtt adták át a forgalomnak a 21-es út Hatvan és Zagyvapálfalva közötti szakaszát. Az időközben elkészült M3-as autópályára 1980-ban csatlakozott a főút, amely szintén fejlődött, de az igazi előrelépés a négysávosítás, amely Kelet-Nógrádnak hatalmas eredmény - hangsúlyozta.

A kormánymegbízott kitért arra is, hogy a nyomvonal 60 évvel ezelőtti megálmodói jól terveztek, hiszen a főút alig érint települést, és nem keresztez vasútvonalat. Dr. Szabó Sándor azt kívánta, hogy erősítse és szolgálja a négysávos 21-es a közlekedésbiztonság mellett az itt élők létbiztonságát is.

Becsó Károly és Becsó Zsolt, a térség fideszes országgyűlési képviselői és Nagy-Majdon József (Fidesz-KDNP), Bátonyterenye polgármestere kiemelték az ünnepségen, hogy a 21-es főút kiépítése az utóbbi évtizedek legfontosabb beruházása a térségben, ugyanis segíti, hogy megerősödjenek a települések, és Kelet-Nógrád gazdasági teljesítménye közelebb kerüljön az országos átlaghoz.

(MTI nyomán)