Az érettségi vizsgára jelentkezéshez elektronikusan kitöltendő....

Az érettségi vizsgára jelentkezéshez elektronikusan kitöltendő és aláírás után mellékletekkel együtt beküldendő jelentkezési lap és az ahhoz tartozó részletes tájékoztató az Oktatási Hivatal honlapjának főoldalán (https://www.oktatas.hu) érhető el.

Jelentkezési határidő: 2018. február 15.

A kinyomtatott és aláírt jelentkezési lap és mellékletei - amennyiben nem postai úton kívánja megküldeni - elektronikus ügyintézés keretében, az e-Papír szolgáltatás igénybevételével, csatolmányként nyújthatók be.

Az e-Papír szolgáltatást az alábbi módon tudja igénybe venni:

1. A szolgáltatás a https://epapir.gov.hu/ oldalon keresztül érhető el.

2. A szolgáltatás igénybevételéhez ügyfélkapus felhasználó névvel és jelszóval lehet bejelentkezni. (Amennyiben még nem rendelkezik ügyfélkapu regisztrációval, akkor keresse fel valamelyik kormányablakot, amelyek elérhetőségét a https://kormanyablak.hu/hu oldalon találja meg. Az életvitelszerűen külföldön élő, Magyarországon bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel nem rendelkező külföldi természetes személynek is a kormányablaknál van lehetősége az elektronikus ügyintézést igénybe vevő külföldi személyek nyilvántartásába való felvétel iránti kérelemmel egyidejűleg a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatáshoz szükséges ügyfél-regisztrációs nyilvántartásba vételre irányuló kérelmének előterjesztésére.)

3. Bejelentkezés után a megjelenő űrlapon adja meg a képernyőn kért következő adatokat: legördülő menükből a Kormányhivatali ügyek témacsoportot és a közoktatási feladatok ügytípust, valamint címzettként a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatalt (a járási hivatalok ebben az ügytípusban nem rendelkeznek hatáskörrel) kell kiválasztani.

4. A tárgyban tüntesse fel a „Jelentkezés érettségi vizsgára” szöveget!

5. A levél szövege tetszőlegesen megfogalmazható. A levelet bármikor elmentheti. Munkáját később a Mentett piszkozatok menüből folytathatja.

6. Az oldal alján a „Tovább a csatolmányokhoz” gombra kattintva van lehetősége az aláírt jelentkezési lap és mellékleteinek (max. 30 MB) csatolására, amelyet az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással hitelesíthet.

7. Az alkalmazás lehetőséget ad egy küldés előtti ellenőrzésre, ahol megnézheti, hogy nem írta-e el valamelyik adatot, valamint, hogy jó dokumentumo(ka)t csatolt-e az űrlaphoz. Szükség esetén a Vissza a Levél szerkesztéséhez gombra kattintva módosíthatja az űrlap adatait és / vagy a csatolt dokumentumo(ka)t.

8. Amennyiben mindent rendben talált, válassza a Küldés gombot!

9. A sikeres feladásról egy Feladási igazolást kap személyes Ügyfélkapujának Értesítési tárhelyére. (Az igazoláson címzettként a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. szerepel, mert a levél továbbítása általuk történik meg a kormányhivatalhoz.) A tárhely a beérkező dokumentumokat, igazolásokat, nyugtákat 30 napig tárolja.

(Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Hatósági Főosztály)