Kormányablak ügyintézői képzésen résztvevő négy munkatársnak adott át képzettséget igazoló oklevelet a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatalban Dr. Vida Dóra főigazgató és Ströcker Zoltán igazgató.

A főigazgató asszony köszöntőjében hangsúlyozta: 2011-ben a kormányablakok megalakulásával még 28 ügykörrel és országosan 30 helyen láttak el feladatot, napjainkban már több mint 2500 ügykörben és 300 helyszínen működnek.

Beszédében kiemelte: a közigazgatás gördülékeny működéséhez elengedhetetlen a kollégák folyamatos képzése, az ügyintézők naprakész tudása. Dr. Vida Dóra bízik abban, hogy ezek a tanfolyamok hozzásegítik a résztvevőket ahhoz, hogy minél jobban alkalmazkodjanak a változó jogszabályi környezethez és ezáltal meg tudjanak felelni az ügyfelek elvárásainak.

A projekt keretében az első kormányablak ügyintézői képzés 2016-ban indult.  Az oktatásra kötelezettek köre az újonnan kinevezett állami tisztviselők vagy jogviszonyváltás kapcsán kormányablak szakügyintézői vagy ügyintézői munkakörben foglalkoztatottak.

A program tartalmazott közszolgálati továbbképzést, melynek tananyagfejlesztését a Nemzeti Közszolgálati Egyetem finanszírozta. A továbbiak a Munkába Illesztő Képzések részeként belső képzésként valósultak meg a Miniszterelnökség támogatásával.

Az oktatás lebonyolításában a kormányablak osztályvezetői valamint ügyintézők működtek közre, összesen 11 fő látott el oktatói feladatot és a hivatal részéről 3 fő vállalta a tréningek megtartásában történő közreműködést.

A program ötvözte a jelenléti, vagyis tantermi képzést és a távoktatást is, melyet eddig 42 fő teljesített, közülük most négy szakember vehette át a képzettségét igazoló dokumentumát. Májusban újabb négy fő kezdte meg tanulmányait.

(Kormánymegbízotti Kabinet)