A megyei kormánymegbízott volt a Rádió Orient vendége. Dr. Berkó Attila áttekintette a közigazgatás átalakításának legfontosabb megyei lépéseit, eredményeit. Kiemelte, hogy az átalakítási folyamat legsikeresebb területe a kormányablakok létrehozása volt. Az ügyfelek egyre inkább megkedvelik az úgynevezett ” egyablakos” ügyintézési lehetőséget, ahol gyorsan és ügyfélbarát módon intézik ügyeiket. A kormánymegbízott hangsúlyozta, hogy a jövőben az elektronikus ügyintézés megvalósítása, valamint a közösségépítés kerül az előtérbe.

Dr. Berkó Attila a műsorban elmondta, 2010-ben a kormány megfogalmazta a területi közigazgatás modernizálásának legfontosabb céljait: a modern, hatékony és szolgáltató közigazgatás megteremtését. Hozzá téve azokat az eszközöket is, amelyekkel meg szeretné valósítani ezeket a célokat: a költségtakarékos működés, az ingatlanvagyonnal való hatékony gazdálkodás, a megtakarítás, az ügyfélbarát ügyintézés, a hatósági eljárásrend egyszerűsítése, illetve kultúra- és nemzedékváltás az ügyintézésben.

Azt mondhatom, most 2018-ban, hogy a megfogalmazott célok nagymértékben teljesültek és mára a középszintű közigazgatás a magyar állam legjobban működő szervévé vált. Az állam az emberekkel leginkább a közigazgatáson keresztül találkozik, ezért a kormányhivatalok lelkiismeretes és színvonalas munkavégzése az állam egészének működéséről ad képet a polgároknak- szögezte le a kormánymegbízott.

A modernizálási folyamat legsikeresebb területe a Kormányablakok létrehozása. Jász-Nagykun-Szolnok megyében is jól fogadták az ügyfelek azt a lehetőséget, hogy több ügyet intézhetnek egy helyen. A megyében tavaly a 13 kormányablakot több mint 450 ezer ügyfél kereste fel. Az év elején átadott 14. és egyben a megyeszékhely 3. kormányablakát is egyre többen keresik fel. Különösen büszkék vagyunk arra a fejlesztésre, amely során a szolnoki főiskola régen üresen álló épületét a kormány és uniós támogatás segítségével újíthattuk föl.

Az év elején átadott épületben kapott helyett az említett kormányablakunk, amely tényleg 21. századi, modern, tágas környezettel várja az ügyfeleket, ahol igen rövid idő alatt intézők az ügyek. Az elmúlt években az ügyfelek egyre nagyobb bizalommal fordultak a kormányhivatalokhoz, amely rendkívül biztató számunkra- tette hozzá dr. Berkó Attila.

A kormánymegbízott a jövővel kapcsolatban elmondta: ugyanazt a szolgáltató jellegű hivatalt kell képviseljük, mint az elmúlt időszakban. A legfontosabb, hogy a kormányhivatal a megye gyarapodását segítse elő minden vonatkozásban, legyen az állampolgár, vállalkozás, civil szervezet.

Dr. Berkó Attila hangsúlyozta, a jövőben az elektronikus ügyintézés megvalósítása, valamint a közösségépítés kerül az előtérbe.

Az adás meghallgatható: http://radioorient.hu/adasok/2018-07-10_berko_attila

(JNSZMKH Kormánymegbízotti Kabinet)