Átadták az M85-ös gyorsforgalmi út Csornát elkerülő szakaszának második ütemét 2017. december 15-én pénteken. A 4,6 kilométer hosszú, kétszer két sávos út 13,8 milliárd forint költségvetési forrásból valósult meg. Az átadó ünnepségen megjelent Áder János köztársasági elnök.

Az átadáson részt vett Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium  közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Gyopáros Alpár a térség országgyűlési képviselője (Fidesz), Németh Zoltán, a megyei közgyűlés elnöke, a Kormányhivatalt Markotányos Tivadar, a Győri Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály főosztályvezetője képviselte.

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium  közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszédében hangsúlyozta,  hogy a 2010-2020 közötti időszaknak a legnagyobb nyertese a magyar  közút.  Kifejtette: kormány 2014 után elfogadott közlekedési  stratégiája szerint 2022-re valamennyi megyeszékhelyet és megyei  jogú várost be kell kötni a gyorsforgalmi úthálózatba és valamennyi  autópályának el kell érnie az országhatárt. A programban csaknem  kilencszáz kilométer gyorsforgalmi út épül meg 2020-ig, mintegy  2500 milliárd forintból. Ennek több mint a felét a költségvetés  adja.   Felidézte: 2010-ben a megyeszékhelyek és a megyei jogú városok  több, mint fele nem volt elérhető gyorsforgalmi úton, s az  autópályák jelentős része sem ért el az országhatárig. 2010-ben  mintegy 1500 kilométernyi gyorsforgalmi úttal és autópályával  rendelkezett az ország.  Beszélt arról is, hogy Csornára Győrből mintegy 15 perccel  rövidebb idő alatt lehet eljutni egy biztonságos autópályán,  emellett a Csornán eddig átmenő, nyugat-kelet irányú teherforgalom  áttevődik az elkerülőre, így a rábaközi város biztonságos és élhető  lesz, s a környezeti terhelés is csökken.  Kitért rá, hogy az út építése folytatódik, az M85-ös Farádtól  Sopronig tartó szakaszára a vállalkozói szerződéseket már aláírták,  a kivitelezés jövőre kezdődik. 

Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.)  vezérigazgatója arról beszélt, hogy a szerződésben rögzített  határidő előtt négy hónappal fejeződött be a munka a Csornát  elkerülő út építésének második szakaszánál, amelynek alapkövét  tavaly májusban tették le. Hangsúlyozta, hogy az egyik legkomplexebb megoldásokat  tartalmazó fejlesztés valósult meg. A vezérigazgató is kitért arra, hogy jövőre kezdődik el az M85  folytatásának építése, valamint az M15-ös út kétszer kétsávosra  bővítése, a fertődi Esterházy-kastélyt elkerülő út építése,  márciusban pedig átadják a 813-as út záró szakaszát.   

Gyopáros Alpár, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt hangoztatta, hogy 2004 és 2010 között több ígéretet is kapott Csorna, hogy megépül az elkerülő, de a munka csak 2010 után kezdődött el. Az első ütem alapkövét 2013-ban tették le, s 2015-ben adták át.

Felidézte, hogy 2010 óta a megyében mintegy nyolcvan kilométer gyorsforgalmi út épült, s további 120 kilométernyi út építése indul. A képviselő átadta a Sopronig tartó nyomvonal tervét Barcza Attilának, a párt soproni országgyűlési képviselő-jelöltjének.

Az átadó végén Németh Zoltán, a megyei közgyűlés elnöke átadta a Győr-Moson-Sopron Megye Szolgálatáért-díjat területfejlesztési kategóriában Rékasi Győzőnek, a NIF Zrt. projektiroda vezetőjének.

(Forrás, fotók Kisalföld)