Újabb két kiadvánnyal segíti a fogyasztók tájékoztatását a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal, amelyek hamarosan a budapesti kormányablakokban is elérhetők lesznek.

A füzetek a közműszolgáltatás ki- és visszakapcsolásának szabályairól, valamint a társasházak számára a közműszolgáltatásokról foglalják össze a legfontosabb tudnivalókat.

A „Panasza van? Segítünk!” fogyasztóvédelmi kiadványsorozat célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a legfontosabb fogyasztóvédelmi ügyekben, növelve a fogyasztók tudatosságát és megelőzve ezzel a vitás helyzeteket.A sorozat hetedik és nyolcadik füzetét a (Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal) MEKH sajtótájékoztató keretében mutatta be, amelyen Budapest Főváros Kormányhivatala részéről dr. Domokos Péter igazgató, a Pest Megyei Kormányhivatal részéről pedigdr. Koller Edit főosztályvezető is részt vett.

Az 7-es számú fogyasztóvédelmi füzet segít megismerni a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait, valamint információt nyújt a lehetőségekről. A 8-as számú kiadvány pedig azok számára foglaljaössze a legfontosabb, közművekkel kapcsolatos tudnivalókat, akik társasházakban, lakásszövetkezeti lakásokban élnek.

„Hazánkban továbbra is alacsonyak az energiaárak, ennek ellenére még mindig több ezer fogyasztót érint a tartozás miatti kikapcsolás. A kiadvány üzenete az, hogy a felhasználók időben fizessék be számláikat,hogy megelőzzék a komolyabb és költségesebb ki-, illetve visszakapcsolást” – mondta Scherer Zsolt, a Hivatal sajtófőnöke.

Dr. Domokos Péter, a Fővárosi Kormányhivatal igazgatója elmondta, a 2019. év első félévben a kormányhivatalhoz benyújtott, közműszolgáltatásokat érintő panaszok száma 189,ami közel 10 %-kal kevesebb az előző év azonos időszakához képest. Mint mondta, a legtöbb panasz a számlákkal, számlázással kapcsolatosan, továbbá a számlák és díjtételek, valamint elszámolás értelmezhetősége miatt érkezett. Hozzátette, a kormányhivatalokfeladatkörébe tartozik többek között a víz- és gázmérők, villanyórák hitelesítése is, valamint azon szakemberek nyilvántartása, akik a  közművekkel kapcsolatos szakhatósági óracserék elvégzésére jogosultak.

Dr. Kolozsi Sándor, a MEKH Fogyasztóvédelmi Főosztályának vezetője hozzátette: „A fogyasztók számíthatnak a szolgáltatók együttműködésére, legyen szó fizetési nehézségről vagy akár társasházi elszámolásról. Utóbbiesetében a külső és belső jogviszonyok sokszor nehézséget okozhatnak. Az új kiadványok a megoldási lehetőségek bemutatásával segítik az eligazodást.”

Annak érdekében, hogy a kiadványsorozat legújabb füzetei széles körben elérjék a fogyasztókat, a MEKH idén is országos sajtókampányt szervez a megyei kormányhivatalok közreműködésével.

(MEKH, BFKH Sajtó)