Budapest Főváros Kormányhivatala tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt szabott ki bírságot a Wizz Airrel szemben a légitársaság januári poggyász-incidense kapcsán indult eljárása során.

2019. január 28-án a Fővárosi Kormányhivatal Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Wizz Air diszkont légitársasággal szemben, miután a Wizz Air W62498-as számú, 2019. január 26-án Dubaiból Budapestre tartó járatának utasai csak a budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra.

A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az Általános Szerződési Feltételeiben vállaltaknak megfelelően az érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban más járaton. A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra, amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben.

A kormányhivatal a mostani döntésében megállapította, hogy ezzel a magatartásával a Wizz Air légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, így Budapest Főváros Kormányhivatala első fokon 15.000.000 Ft fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a társaság terhére, és kötelezte arra, hogy a jövőben tartózkodjon az ilyen gyakorlattól.

(BFKH Sajtó)