Hét budapesti kormányablakban nyílt meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyintézési pontja, ahol az ügyfelek a szokásos kormányablakban intézhető több mint 1600 ügytípus mellett már különböző adóügyeiket is elintézhetik. A NAV-pontokat Tállai András, a NAV vezetője, dr. Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár, Dunai Mónika országgyűlési képviselő és dr. György István Budapest Főváros kormánymegbízottja adták át.

A kormányablakokban nyíló NAV ügyfélpontok létrehozásával teljesedik ki az egyablakos ügyintézés, hiszen ezeken az ügyfélszolgálatokon szinte valamennyi állammal kapcsolatos ügyet egy helyszínen elintézhetnek az állampolgárok, ezek pedig a következők:

IV. Kerület, Újpest (István út 15.)

VIII. kerület, Józsefváros (Baross utca 59.)

X. kerület, Kőbánya (Havas Ignác utca 1-3.)

XI. kerület, Újbuda (Bocskai út 39-41.)

XII. kerület, Hegyvidék (Kiss János altábornagy utca 33-35.)

XIX. kerület, Kispest (Városház tér 18-20.)

XX. kerület, Pesterzsébet (Vörösmarty utca 3.)

Fotó: Botár Gergely/kormany.hu

Ezekben a kormányablakokban immár az adóbevallással, adószámlával, adóbefizetéssel, adóazonosító jellel kapcsolatos ügyeik intézése mellett különböző adó-, jövedelem és egyéb igazolásokat is kérhetnek, és beadhatják beadványaikat az adóhivatal felé.

Fotó: Botár Gergely/kormany.hu

Tállai András miniszterhelyettes, a NAV vezetője elmondta, hogy a következő időszakban jelentősen bővülni fog a NAV ügyfélszolgálatok száma, 180 helyen várják majd az adózókat, köztük a jelen program végére összesen 91 kormányablakban működő NAV-kirendeltségben. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal számos ügyfélbarát kezdeményezése közül a legjelentősebbet 2021-re tűzték ki célul, hogy a NAV elektronikusan készítse el a magánszemélyek és a vállalkozások adózással kapcsolatos bevallásának döntő hányadát.

Dr. György István, Budapest Főváros kormánymegbízottja emlékeztetett, hogy az elmúlt években ment végbe a Magyarországon valaha volt legnagyobb volumenű közigazgatási átalakítás: a kormányhivatalok, járási és kerületi hivatalok és kormányablakok kialakítása mind azt a célt szolgálták, hogy az állampolgárok a lakóhelyükhöz közel kapcsolatba léphessenek az állammal és minél több ügyüket hatékonyan, gyorsan és egy helyen el tudják intézni. Jól mutatja a fejlődést, hogy kezdetben az okmányirodákban mintegy 150 ügytípust lehetett elintézni, mára a kormányablakokban a hatósági ügyek csaknem az összes hatósági ügy elintézhető. Emlékeztetett, öt budapesti kormányablakban hozzá lehet férni a Magyar Államkincstár szolgáltatásaihoz, 2018-tól pedig adóügyeket is intézhetünk – sorolta a kormánymegbízott.

A kormánymegbízott azt is bejelentette, a kormányhivatal egy másik fontos fejlesztést is végrehajt Kőbányán: az Éles saroknál lévő modern irodaházba költözött a X. Kerületi Hivatal, és a közeljövőben a kormányhivatal állampolgársági és anyakönyvi szakterületei is ide költözve, több száz munkahelyet hozva Kőbányára.

Dr. Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára kiemelte: országosan mintegy 15 millió ügyet intéznek évente a kormányablakokban. Hozzátette: 2019-ben "jelentős ugrás" várható az államigazgatásban, 2019-től az állampolgárok akár okostelefonról is intézhetik majd az államigazgatással kapcsolatos teendőiket, mindeközben megmaradnak a személyes ügyintézés lehetőségei is.

Dunai Mónika országgyűlési képviselő üdvözölte, hogy Rákosmente után immár Kőbányán is intézhetnek adóügyeket az állampolgárok. Emlékeztetett, a kelet-pestieknek régen bizonyos ügyek elintézéséhez a Belvárosba, vagy akár Budára kellett utazniuk. Ma már szinte minden közigazgatási ügyet elintézhetnek a lakóhelyükhöz közel, ez pedig újabb hatalmas lépés az ügyfélközpontú közigazgatás kialakításában – mondta.

(BFKH Sajtó, MTI, Kormany.hu)