Az idei évtől már nem kell személyesen elmenni a járművezetői vizsga sikerességét igazoló dokumentumért, hiszen azt az új elektronikus rendszernek köszönhetően látják a kormányablak munkatársai. Ezzel megspórolnak egy utat a friss jogosítványosok – mondta Katona Gábor, a fővárosi kormányhivatal Közlekedésfelügyeleti Főosztályának vezető-helyettese.

Az idei évtől Budapest Főváros Kormányhivatala III. Kerületi Hivatalának részeként önállóan működik a Közlekedésfelügyeleti Főosztály, amely négy osztályból – a Járművezető Vizsgáztatási és Utánképzési-, a Műszaki-, a Forgalmi és az Útügyi Osztályból – áll. Azonban mint azt Katona Gábor elmondta, a szervezeti átalakítás munkájuk területén jelentős változást nem hozott, viszont kibővült létszámmal – jelenleg 143 fővel – tudják ellátni feladataikat. A hatóság munkája a közlekedés hármas alapjára – ember, jármű, út – épül.

Hiány lehet vizsgabiztosokból?

Ennek mentén egyik legfontosabb feladatuk a jogosítványt megszerezni kívánók vizsgáztatása. Mint azt a főosztályvezető-helyettes elmondta, az elméleti és a gyakorlati vizsgák megszervezését úgy kell beosztani, hogy senkinek ne kelljen indokolatlanul hosszú időn át – egy hónapnál tovább – várnia a megmérettetésre. Mint azt Katona Gábor elmondta, a fővárosban - a sok vállalati igényre való tekintettel – fel kell készülni arra, hogy ne legyen hiány vizsgabiztosokból.

Itt az e-vizsgaigazolás

Az idei évtől már nem kell személyesen elmenni a sikeres vizsga tényét tanúsító, közlekedési igazgatási hatóság által kiállított vizsgaigazolásért, hiszen az elektronikus rendszer bevezetésével azt látják a kormányablak munkatársai. „Ez alól csak abban az esetben van kivétel, ha valaki tévesen töltötte ki a jelentkezési lapot” – mondta.

(OrrientPress Hírügynökség)