Demeter Ervin Borsod-Abaúj-Zemplén megye kormánymegbízottja Tisztelettel köszöntöm a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal honlapján!

Célunk, az hogy ügyfélközpontú és hatékony területi államigazgatás megvalósítása érdekében, minél alaposabban tájékoztassuk az állampolgárokat a feladatkörünkbe tartozó közigazgatási ügyek intézéséről.

Mindemellett kiemelt feladat az ügyek pontos, precíz és szakszerű elintézése, a lehető leggyorsabb időn belül.

A Kormány azért indította el a közigazgatás szerkezetének ésszerűbbé tételét, mert alapvető szándéka a „jó állam” megteremtése, a feladatok egységes területi végrehajtása során.

A Kormány és a Parlament első lépésként a hét regionális államigazgatási hivatal helyett már szeptembertől létrehozta a 19 megyei és a fővárosi közigazgatási hivatalt. A hivatalok a kormány általános területi államigazgatási szerveiként működnek azért, hogy az önkormányzatok törvényes működését ellenőrizni lehessen.

A hivatalokkal- és az azokhoz delegált feladatokkal- a Kormány egy erős, a területi államigazgatás egységes és összehangolt működését elősegíteni képes területi szerv létrehozásának a feltételeit teremtette meg. A hivatalok gondoskodnak a több ágazati tevékenységet érintő kormányzati döntések végrehajtásának területi összehangolásáról. E cél realizálása érdekében államigazgatási kollégiumot működtetnek.

Az átalakítás második lépése volt a fővárosi és megyei kormányhivatalokról szóló törvény elfogadása, amely 2011. január 1-jével létrehozta a fővárosi és megyei kormányhivatalokat a közigazgatási hivatalok bázisán.

2011. január 1-től a megyei kormányhivatal a közigazgatási hivatalnak és az integrált területi államigazgatási szerveknek általános jogutódja, a Kormány általános hatáskörű területi szerve.

A struktúra átlátható és világos az ügyek intézése közelebb kerül az állampolgárokhoz.

A kormányhivatal egységes, önálló költségvetési szervként működik. A hivatal egészét a kormánymegbízott, a hivatal szervezetét a főigazgató vezeti.

A kormányhivatal keretei között alakult meg 2011. január 1-jével az integrált ügyfélszolgálati iroda.

A kormányablakkal szélesednek az ügyintézési lehetőségek, – melyek egyben az egyablakos ügyintézés kezdetei – ahol 2013. év végére döntően minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy helyen lehet majd intézni. A területi közigazgatás új rendszerének mérföldköve az ügyfélszolgálati iroda létrehozása, amelynek célja az ügyfélbarát közigazgatás meghonosítása.
A kormányablaknál huszonkilenc ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, a vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási szerveknél – többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az ÁNTSZ-nél – természetesen továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok.

A hétköznap reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartó kormányablak munkatársai – a konkrét ügyintézésen túlmutatóan – teljes körű tájékoztatást adnak arról, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot, milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok kitöltésében is. Az ügyfélszolgálati irodán 15 munkatárs dolgozik kétműszakos munkarendben.

Remélem, hogy Hivatalunk a Kormány által kitűzött céloknak megfelelően megteremti a hatékony, ügyfélközpontú, eredményes államigazgatást, melyhez kérem, és várom az Önök segítő észrevételeit, javaslatait.

Demeter Ervin
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei kormánymegbízott, országgyűlési képviselő

    Születési hely, idő:
  • Budapest, 1954. december 21.
    Képzettség:
  • rendszerszervező,
  • adótanácsadó
  • adószakértő
    Végzettség:
  • Pénzügyi és Számviteli Főiskola, rendszerszervező
    Munkahelyek és feladatok:
  • 2011- Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei kormánymegbízott
  • 2002 - országgyűlési képviselő, Nemzetbiztonsági Bizottság
  • 2006 – 2010 önkormányzati képviselő, Eger
  • 2000 – 2002 polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító miniszter
  • 1998 – 2000 Miniszterelnöki Hivatal, politikai államtitkár
  • 1994 – 1998 országgyűlési képviselő
  • 1990 – 1996 fővárosi önkormányzati képviselő
  • 1984 – 1990 Pénzügyminisztérium Ellenőrzési Főigazgatóság (1998-tól: APEH)
  • 1977 – 1984 Volán Elektronika, Számítástechnikai Leányvállalat
    Politikai életút:
  • A rendszerváltozás óta veszek részt a közéletben, végigjártam a képviselői munkák minden lépcsőfokát. Az 1988-as megalapításától 2000-ig voltam tagja, több esetben tisztségviselője a Magyar Demokrata Fórumnak. 2003-ban a Fidesz szövetséggé alakulásakor léptem be a Fidesz - Magyar Polgári Szövetségbe. Több mint 30 éves közszolgálati jogviszonnyal és 7 éves vezetői gyakorlattal rendelkezem.
    Elismerés:
  • Magyar Köztársasági Érdemrend Kiskeresztje (1994.)
    Társadalmi feladatok:
  • Pannon Bormíves Céh, tiszteletbeli tag
  • Mádi Kör Eredetvédelmi Egyesület, tag
    Gyökerek:
  • Édesanyám titkárnőként, édesapám számviteli területem dolgozott. Az 1956-os forradalomban vállalt szerepéért 11 hónapra internálták. Anyai nagyapám sváb származású kőműves-, apai nagyapám egri cukrász mester volt.