Borsod-Abaúj-Zemplén megye 23. integrált ügyfélszolgálatát Miskolcon, a Tiszai pályaudvaron avatták fel.

Országos szinten ez a 286., pályaudvarokon működők közül pedig a kilencedik kormányablak. Demeter Ervin kormánymegbízott elmondta, hogy ezek úgynevezett második generációs kormányablakok. Ebben az esetben az okmányiroda és a korméányhivatal tevékenységének egyesítése történik, ahol jelenleg több, mint 1500 ügykört tudnak az ügyfelek intézni. A kormányablak helyének felújítása és kialakítása több, mint 100 millió forintos beruházásból valósult meg.

Csöbör Katalin országgyűlési képviselő szerint a közigazgatás ma már nem csak egy leküzdendő akadály, hanem olyan polgárokat szolgáló szervezet, melynek alapja a hatékonyság és a gyorsaság.

Dr. Zöld-Nagy Viktória területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár a fizikai és informatikai fejlesztéseken kívül a képzéseket emelte ki, valamint kitért arra is, hogy tavaly 12 millió ügyfél 14 millió ügyét sikerült elintézni a kormányablakokban.

dr. Stiber Vivien hivatalvezető elmondta, hogy 2012-ben felmerült az igény a kormányablakok pályaudvarokon történő nyitására. Azóta a folyamatos egyeztetések és a pályaudvarok fejlesztése lehetővő tette azok megvílósítását.

(Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Kormánymegbízotti Kabinet)