A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi kampánysorozatának következő állomása Borsod-Abaúj-Zemplén Megye, ahol bemutatták a Panasza van? Segítünk! című kiadványsorozat két új füzetét.

Egyre tudatosabbak a fogyasztók, hat év alatt megfeleződött a közüzemi szolgáltatások kikapcsolásának száma, de évente még így is tízezrek részesülnek megvonásban a felhalmozódott tartozások miatt. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal új kiadványaival az ilyen esetek elkerülését és kezelését segíti. Annak a négymillió embernek nyújtanak segítséget, akik társasházban élnek.

Nemeshegyi Benjámin, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szakmai tanácsadója elmondta: a lakossági fogyasztóknál nagyon fontos, hogy csak 60 napon túli tartozásnál és összesen három értesítést követően kerülhet sor a kikapcsolásra, ha a felhasználó által kezdeményezett, tartozásról szóló egyeztetés nem vezetett eredményre.

Fontos a szolgáltatóval való együttműködés – hangsúlyozzák a szakemberek, hiszen a kizárást követő visszakapcsolás a fogyasztónak plusz költségeket jelent.

Horváthné Szendrei Szilvia, a Miskolci Járási Hivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály főosztályvezető-helyettese közölte: az a legfontosabb, hogy fogyasztóként merjünk kommunikációs kapcsolatot teremteni a vállalkozásokkal. A kiadványok ebben is irányt mutatnak, ugyanis a  kampány középpontjában a tudatos fogyasztó áll – tette hozzá. Kizárást követően nem elég rendezni a tartozást, a kiszállások, a ki- és a visszakapcsolás költségei is a fogyasztót terhelik – hangsúlyozta Horváthné Szendrei Szilvia.

Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője kifejtette: ami a kikapcsolást illeti, azt javasoljuk, mindig maradjunk kapcsolatban a szolgáltatónkkal. Ha bármi problémájuk van, forduljanak a szolgáltatóhoz, kérjenek részletfizetést vagy fizetési haladékot – emelte ki. A tartozások rendezése után a szolgáltatást legkésőbb 48 órán belül visszakapcsolják – egészítette ki Scherer Zsolt.

A kiadványok a kormányablakokban és az ügyfélszolgálatokon érhetők el, de az internetről is letölthetők.

(Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal)