A Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal és a Baranya Megyei Kormányhivatal 2017. augusztus 29-én, Pécsett közös sajtótájékoztatón hívta fel a figyelmet a felhasználóváltással, illetve a védendő fogyasztói státusszal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókra.

A Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal „Panasza van? Segítünk!” címmel a tavalyi évben indította el fogyasztóvédelmi kiadványsorozatát, melynek harmadik és negyedik részét mutatták be a szakemberek az augusztus végi sajtótájékoztatón. Ezúttal a felhasználóváltás és a védendő fogyasztói státusz témájában összegyűjtött szakmai információkkal segítik az állampolgárok tájékozódását.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb fogyasztó nincs tisztában azzal, milyen teendői vannak a felhasználóváltás során, és azt is kevesen tudják, milyen lehetőségeik vannak akkor, ha nehézséget okoz számukra a rezsi kifizetése. Mit kell tennünk, ha új lakásba költözünk és a közműveket át kell íratni? Mi a teendőnk, ha nehéz helyzetbe kerültünk és nem tudjuk fizetni a rezsinket? Többek között ezekre a kérdésekre is választ adnak a kiadványok.

A Baranya Megyei Kormányhivatal segítséget nyújt abban, hogy minél szélesebb fogyasztói körhöz eljussanak a kiadványokban szereplő információk. A tájékoztató elérhető a Baranya megyei kormányablakokban, valamint letölthető a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal honlapjáról.

(Baranya Megyei Kormányhivatal)