A Pécsi Napok keretében, 2017. szeptember 23-án azért érkezett a Kormányablakbusz a baranyai megyeszékhelyre, hogy közelebb vigye az emberekhez a kormányablakokban elérhető szolgáltatásokat.

A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., a Miniszterelnökség és a megyei kormányhivatalok együttműködésében kialakított és üzemeletetett mobil kormányablak azzal a céllal járja az országot, hogy megismertesse az állampolgárokkal a kormányablakok ügyfélszolgálati tevékenységét.

A Kormányablakbusz 2017. szeptember 23-án érkezett Pécsre, a Széchenyi térre, ahol 10.00 és 17.00 óra között rendhagyó körülmények között intézhették el okmányokkal kapcsolatos ügyeiket az érdeklődők.

Pécsett a legtöbben ügyfélkapu létesítését kérték a mobil kormányablakban dolgozó ügyintézőktől, de népszerű volt a személyazonosító okmány, a vezetői engedély, az útlevél, illetve a lakcímigazolvány pótlásával kapcsolatos ügyintézés is. Többen kértek tájékoztatást a TAJ-kártyára, illetve a nyugdíj-megállapításához szükséges szolgálati időre vonatkozóan is. Emellett egyedi ügyekben – pl. amerikai vezetői engedély honosításával kapcsolatban – is segítettek munkatársaink a hozzájuk forduló állampolgároknak.

(Baranya Megyei Kormányhivatal)