A kampány jelenlegi állomása június 22-én Kecskemét volt, ahol a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) munkatársai ismertették a felhasználó-változással, védendő fogyasztókkal, és a különleges bánásmódban részesülő fogyasztókkal kapcsolatos lényeges tudnivalókat a Kormányhivatallal közös sajtótájékoztatón.

A sajtótájékoztatón részt vett Scherer Zsolt, a MEKH sajtószóvivője, dr. Rajkai Péter, a MEKH Fogyasztóvédelmi Ügyfélkapcsolati osztályának vezetője, dr. Zombor Attila a Kormányhivatal főigazgatója, és dr. Borics Attila András a Kecskeméti Járási Hivatal hivatalvezető-helyettese.

Scherer Zsolt előadásában kiemelte, hogy a villamos energiát, földgázt, távhőt vagy vezetékes vizet fogyasztó személyében bekövetkezett változás bejelentése jogszabályi kötelezettség. A vitás ügyek sokszor abból adódnak, hogy a fogyasztók megfeledkeznek a változások bejelentéséről a szolgáltató felé. A változást nemcsak akkor kell bejelenteni, ha a felhasználó új helyre költözik, akkor is meg kell tenni, amikor a fogyasztó bérli az ingatlant, vagy örökléssel, ajándékozással, esetleg családon belüli szívességgel jut ingatlanhasználathoz. Fontos, hogy nem csupán beköltözőként, hanem kiköltözőként is jelezni kell a szolgáltatónak, ha az adott felhasználási helyen felhagyunk a fogyasztással.

A MEKH munkatársai elmondták, hogy mindenki kerülhet olyan helyzetbe, amikor nehézséget okoz a mindennapi, komfortos élethez szükséges közművek kifizetése, avagy használata. Fontos, hogy ne kelljen lemondani bármely szolgáltatásról, és lényeges azt is tudni, hogy milyen kötelezettségeik vannak a szolgáltatóknak az adott helyzet megkönnyítésére.

A MEKH ezért kiadványban hívja fel a figyelmet a két témakör tudnivalóira.

A kiadványok a sajtótájékoztató végén átadásra kerültek a Kormányhivatalnak, amelyek elérhetőek lesznek a kormányablakokban a lakosság számára.

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)