A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatallal közös sajtótájékoztatón mutatta be a „Panasza van? Segítünk!” sorozat újabb két kiadványát a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), amelyek célja a fogyasztók tájékoztatása. A legújabb fogyasztóvédelmi füzetek a kereskedőváltással és a közműcsatlakozással kapcsolatban felmerülő kérdésekre adnak választ.

A „Panasza van? Segítünk!” sorozat részeként a MEKH újabb két információs füzetet jelentetett meg a fogyasztók naprakész tájékoztatása érdekében.


Az 5-ös számú fogyasztóvédelmi kiadvány célja, hogy segítse az eligazodást a felhasználókkal kapcsolatban álló energia- és közműszolgáltatók között. A kiadvány röviden bemutatja a villamosenergia-, a földgáz-, a távhő- és a víziközmű-szolgáltatók működését, illetve tájékoztatást nyújt a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatás esetén lehetséges kereskedőváltás folyamatáról, és kitér az egyetemes szolgáltatói és a versenypiaci szerződés közötti különbségekre.

A 6-os számú kiadvány azok számára hasznos, akik új közműcsatlakozás kialakítását tervezik. Az információs füzet betekintést nyújt a szerződéskötés, majd a csatlakozás kiépítésének és üzembe helyezésének folyamatára. A fogyasztóvédelmi füzet az ilyenkor szokásos ügyintézés menetét egy könnyen értelmezhető ábrával is szemlélteti.

Az elkövetkező hetekben a MEKH valamennyi megyeszékhely kormányhivatalában sajtó­tájékoztató keretében mutatja be új kiadványait, melyeket a szolgáltatók ügyfélcentrumaiba is eljuttat. Az új tájékoztatók és a „Panasza van? Segítünk!” sorozat korábbi kiadványai letölthetők az alábbi linkről:

http://www.mekh.hu/fogyasztovedelmi-kiadvanyok

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)